معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تشکلهای دانشآموزی نماد عینی تربیت چندساحتی هستند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «محمد شعبانی» در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان فعالیتهای تشکیلاتی را فعالیتهایی ماندگار دانسته و اظهار کرد: این فعالیت ها از آنجایی که علایق و سلایق دانشآموزان را نشانه می روند و به جهت کاربردهایی که دارند فعالیتهایی ماندگار و فوق العاده هستند که اگر بخواهیم به تربیت ماندگار برسیم باید فعالیت های تشکیلاتی را جدی بگیریم.
وی تشکلها را تجمع گروهی هدف گرا برشمرده و افزود: دانش آموزان برای اینکه معضلی اجتماعی و مسئلهای را در سطح جامعه خودشان حل کنند از تشکیلات استفاده می کنند و از مشارکت در فعالیت ها حس خوبی دریافت می کنند.ما بسیاری از فعالیتهای سیاسی و اجتماعی را مدیون تشکیلات دانش آموزی و حضور آنان هستیم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تشکلها نماد عینی تربیت چند ساحتی هستند، گفت: بهترین عرصه برای بروز و ظهور قدرت بچه ها، تشکل های دانش آموزی است.
شعبانی یکی از منظمترین، پیگیرترین و فعالترین تشکل های دانش آموزی را سازمان دانش آموزی استان برشمرد و تصریح کرد: سازمان دانش آموزی در چند بخش فعالیت می کند از جمله پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا که تشکل هایی بسیار استثنایی هستند.
وی مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی را یکی از مترقی ترین بخش های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی عرصهای دموکراتیک برای انتخاب گری و اتخاذ تصمیمات درست است. در سطح استان قریب به ۳۰ هزار نفر منتخب شورای دانش آموزی داریم که برای بسیاری از تصمیم گیری ها در خصوص تغییر نگرش و رویکرد بسیار موثر هستند.
این مقام مسئول خبرگزاری پانا در عرصه دانش آموزی را یکی از استثنایی ترین فعالیتهای تشکل محور در سازمان دانش آموزی برشمرد و گفت: ۲۷۰ دانش آموز در حال آموزش دیدن برای خبرنگاری در خبرگزاری پانا هستند. مقرر شد تا در دهه فجر یک کار مشترک بین خبرگزاری پانا و روابط عمومی آموزش و پرورش استان رقم بخورد و گزارشهای فعالیتهای دهه فجر را از طریق خبرنگاران پانا به صورت مدرسه به مدرسه داشته باشیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران