رخشانی در نشست مشترک با مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان که رئیس گروه زیست فناوری دفتر معاونت علمی و فناوری رئیسجمهور و نماینده سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور نیز حضور داشتند، پژوهشسرا ها را بهترین فرصت و بستر برای تبدیل آموخته های علمی دانشآموزان به عمل و مهارت عنوان نمود.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رخشانی در این جلسه اظهار داشت: پژوهش سراها تبلور عینی و نمود حقیقی تبدیل علم به عمل در بین دانشآموزان هستند.
وی افزود: استعدادهای مختلف دانش آموزان نیازمند برنامه ریزی صحیح و دقیق و شناخت نیازهای حقیقی آنان برای شکوفا شدن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برخی مولفه ها و شاخص ها در آموزش و پرورش این استان تاثیر مستقیمی در فرآیندهای یاددهی یادگیری و معیارهای نظام آموزشی دارند که از آن جمله رشد جمعیت آماری دانش آموزان در هر سال یکی از چالش های بزرگ در این حوزه بوده و خواهد بود.
رخشانی بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری آموزش و پرورش این استان به دنبال توسعه عدالت آموزشی است و می طلبد تا نگاه حوزه های ستادی وزارت به این مقوله از نوع ترجیحی آن باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اگر چه تصمیمات مهمی در کمیسیون ویژه ارتقا شاخص های آموزشی و تربیتی سیستان و بلوچستان در وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شده، اما هنوز هم فرزندان این سامان باید به صورت خاص مورد توجه قرار گیرند و در مسیر توسعه و فراگیر شدن تحصیل رایگان گامهای مهمتری برداشته شود.
رخشانی گفت: خوشبختانه مجموعه های مختلفی از دستگاه های گوناگون با همراهی خیرین نیک اندیش در جای جای استان ورود موثر و ماندگاری پیدا کرده و تلاش های جدی و مستمری صورت پذیرفته است که زمینه ساز تغییرات و تحولات ویژهای در مولفه های مختلف نظام آموزشی خواهد بود. شایان ذکر است در این نشست عزیزخانی رئیس گروه زیست فناوری دفتر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و صلاح زاده کارشناس دفتر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش نیز به بیان مشاهدات و نتایج بازدیدهای میدانی خود از پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح استان پرداختند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان