معاون آموزش متوسطه وزیربا تأکید بر الزامی بودن تعامل و همکاری اثر بخش دو معاونت آموزش متوسطه و پرورشی، فرهنگی برای تحقق توسعه متوازن رشته های تحصیلی گفت: فرایندی کردن روند هدایت تحصیلی، بازخورد مطلوب را محقق می کند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، مهندس محمدمهدی کاظمی، در گردهمایی معاونین آموزشی، پرورشی، فرهنگی ومعاونین آموزش متوسطه استان ها، بیان داشت: مقام معظم رهبری بر تشکیل و تحکیم تمدن اسلامی، تاکید فراوان دارند و این مهم با تقویت زیر ساخت تربیت نیروی انسانی در دوره دوازده ساله تحصیلی محقق می شود.
وی افزود: آنچه در این فرایند بیشتر مدنظر است، شناسایی استعدادها و علایق دانش آموزان و سوق دادن این سرمایه های ارزشمند به سمت انتخاب رشته های مورد نیاز جامعه باتوجه به آمایش کشور است.
این مسئول باتأکید بر اینکه، پیشرفت کشور مرهون تربیت نیروی انسانی کارآمد است، اذعان داشت:تربیت این نیروها از مقطع ابتدایی تا پایان دوره دوم متوسطه وبا فرایندی کردن روند هدایت تحصیلی مطلوب صورت میگیرد وبرای بازخورد مطلوب باید معاونین آموزشی و پرورشی ،فرهنگی،هم گام باشند.
مهندس کاظمی استعداد ،علاقه،نیاز کشور وامکانات موجود را از عوامل مؤثر در روندهدایت دانش آموزان در مسیر درست انتخاب رشته دانست و خاطرنشان ساخت:معلمان نیز باید با آگاهی تمام درشناساندن استعداد وتوانمندی دانش آموزان به متصدیان امر هدایت تحصیلی اقدامات مؤثری داشته باشند.
وی تمرکز بر توسعه متوازن رشته های تحصیلی با رویکرد توسعه آموزش فنی و حرفه ای وریاضی فیزیک با توجه به نیاز موجود در کشور را مورد تأکید قرار داد وتصریح کرد:امید می رود بتوانیم هدف را متناسب با ظرفیت ونیاز کشور به وضعیت مطلوب برسانیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان