معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان از آغاز پایش دانشآموزان مقطع ابتدایی استان برای بررسی وضعیت یادگیری آنها در دوران کرونا خبر داد و گفت: نمیگذاریم دانشآموزان آسیب تحصیلی ببینند.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ناهید فضلی با اشاره آغاز اجرای طرح پایش دانشآموزان مقطع ابتدایی برای ارزیابی میزان یادگیری آنها در دوران کرونا، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای عدالت آموزشی و تربیتی بین دانشآموزان مدارس مقطع ابتدایی اجرا خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تمامی مدارس ابتدایی با اولویت مدارس روستایی و عشایری و مدارس مناطق حاشیهای از حیث وضعیت تحصیلی دانشآموزان رصد میشوند، اضافه کرد: بر مبنای این طرح تمامی راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری موظف شدهاند دانشآموزانی که دچار افت تحصیلی و یا بازمانده از تحصیل شدهاند را شناسایی و دانشآموزان دچار آسیب تحصیلی را به مدیر آموزگاران معرفی کنند.
وی ادامه داد: همچنین از مدیران مدارس مناطق شهری و به ویژه مدارس مناطق حاشیهای خواسته شده تا دانشآموزانی که افت تحصیلی داشتهاند را شناسایی و معرفی کنند.
وی گفت: بعد از شناسایی دانشآموزانی که دچار افت تحصیلی شدهاند، تلاش خواهد شد تا با ارائه راهکارهایی مثل ارائه بستههای آموزشی و یا آموزش حضوری با رعایت شیوهنامههای بهداشتی نسبت به رفع ضعفهای تحصیلی آنها اقدام شود.
فضلی در ادامه با بیان اینکه افت تحصیلی دانشآموزان در دوران کرونا گریز ناپذیر است، عنوان کرد: در شرایط کرونایی و به دلیل مجازی شدن آموزشها افت تحصیلی در بین دانشآموزان همه کشورها به چشم میخورد.
وی با بیان اینکه پژوهشها نشان داده دانشآموزان مقطع ابتدایی بیش از سایر دانشآموزان درگیر افت تحصیلی شدهاند، گفت: در بین دانشآموزان ابتدایی هم دانشآموزان پایه اول بیشترین افت تحصیلی را در دوران کرونا داشته و پس از آنها دانشآموزان پایه های دوم و سوم بیشتر افت تحصیلی داشته اند.
وی یادآور شد: دانشآموزان پایههای چهارم، پنجم و ششم به دلیل آشنایی بیشتر با فضای مجازی و ساختارهای آموزش رسمی، کمتر از دانشآموزان سایر پایههای مقطع ابتدایی افت تحصیلی نشان داده اند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان كرمانشاه