با حضور مشاور معاون وزیر و مسئول مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ، از پیش دبستانی نمادین با محوریت اهداف یازده گانه آموزش پیش دبستانی بازدید به عمل آمد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، با حضور مشاور معاون وزیر و مسئول مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ، از پیش دبستانی نمادین با محوریت اهداف یازده گانه آموزش پیش دبستانی در شهرستان گنبد کاووس بازدید به عمل آمد.
فضلی ضمن بازدید از فعالیت های هر غرفه اظهار داشت: اهداف پیش دبستانی باید به شکل در هم تنیده و در یک سطح مورد توجه قرار گیرند تا کودکان در تمام ابعاد رشد و پرورش پیدا کنند. ایشان در بازدید از غرفه ها ضمن توجه به آثار و دست ساخته های نوآموزان و مربیان ، از فعالیت های در حال انجام آنها نیز دیدن کرد.
مشاور معاون وزیر در بازدید از کلاس گویا ، توجه به مهارت های گوش دادن و صحبت کردن و جرات ورزی را به عنوان هدف اصلی این طرح بیان کرد و با اشاره به اینکه در دوره پیش دبستانی خواندن و نوشتن وجود ندارد ، توجه به آمادگی برای خواندن و آمادگی برای نوشتن را لازمه کار دانسته و تاکید داشت: کلیه فعالیت های کلاس طرح گویا باید به دنبال این اهداف طراحی شوند.
رخساره فضلی با تاکید بر اجرای کلاس طرح مجازی ، تعامل دوسویه در فضای مجازی را عامل مهمی در تسهیل شرایط یادگیری برای کودکان دانست؛ وی در بازدید از کلاس دو زبانه ضمن اشاره به حفظ زبان مادری، تلاش برای یادگیری زبان فارسی را از اولویت های دوره پیش دبستانی برشمرد.
سیده هما عقیلی، معاون آموزش ابتدایی استان، در بازدید از کلاس مداخله به هنگام ، با توجه به نیازهای خاص این کودکان، توجه به چالش های یادگیری نوآموزان و پرهیز از طراحی فعالیت های معمول کلاس های پیش دبستانی را به عنوان سرلوحه کار مربیان این طرح قلمداد کرد.
در حاشیه این نمایشگاه از یک کلاس عشایری چندپایه که به صورت نمادین دایر بوده است، غرفه نان های محلی استان و چادر هلال احمر نوآموزان و ذکر خنجر دانش آموزان ترکمن و نمایشگاه از کلاس های دایر در مرکز نیز بازدید به عمل آمد.
شایان ذکر است؛ این نمایشگاه در یکی از مراکز پیش دبستانی استان و در شهرستان گنبد کاووس، در قالب یازده غرفه با معرفی اهداف دوره پیش دبستان شامل موارد ذیل برپاشد:
انس با قرآن
پرورش صفات اخلاقی و رفتاری
رشد مهارت های زبان فارسی
پرورش ذوق هنری
توجه به ارزش های ملی ، بومی و میهنی
پرورش روحیه عاطفی و احساسی
پرورش حس دینی مذهبی
انس با طبیعت و حفظ محیط زیست
پرورش توانایی های جسمی حرکتی
پرورش مهارت های ذهنی و شناختی
توجه به بهداشت و ایمنی فردی