سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان باید بصورت تدریجی و در طول سالتحصیلی انجام پذیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش سراسر استان آذربایجان غربی صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار شد.
حسن رحمانی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با بیان اینکه مشاوران مدارس در دو حوزه مشاوره تحصیلی و مشاوره روانشناختی فعالیت می کنند؛ اظهار داشت:هدایت تحصیلی بعنوان یکی از اصلی ترین انتخاب های زندگی دانش آموزان در حیطه ی حوزه ی مشاوره شغلی و تحصیلی، می باید بصورت تدریجی و مداوم اتفاق بیفتد.
رحمانی افزود: نیاز های آتی جامعه و موفقیت های فردی از باب شغل و شهروند مفید و موثر درآینده مهمترین بخش مدیریتی افرادمسئول در توازن رشته های تحصیلی دانش آموزان می باشد که دقت بیشینه در تفاوتهای فردی و روانی آنان بسیار ضروری است.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: در قالب طرح نماد، مشاوره موردی و مستمر دانش آموزان در معرض خطر در دستور کار قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: دلسوزی ویژگی بارز مشاوران مدارس است و تاثیر راهنمایی صحیح و بموقع دانش آموزان در مدرسه، به جامعه باز خواهد گشت.
غلامرضا فدوی، رئیس اداره مشاوره و مراقبت در آسیبهای اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح نماد در ۱۴۲مدرسه استان اجرا می شود و بیش از ۲۸هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: در قالب طرح نماد ۱۲۱هزار نفر غربالگری سریع در کلیه مدارس استان و ۲۶هزار نفر غربالگری پایه در مدارس مجری طرح نماد صورت گرفته است.
فدوی با تاکید بر وحدت رویه همکاران آموزشی و عوامل ناظر و مشاوره اذعان کرد:همکاران مشاوره با ایفای نقش حساس نظارتی و توجیهی کافی و کامل عوامل مجری با نگرش همه جانبه می باید با سیاست گذاری مدبرانه، ایجاد تقریب در بین متولیان و راهبری مطلوب برنامه ها ؛درصد بروز احتمال خطا را کاهش دهند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي