رضوان حکیمزاده در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه مهارتهای اساسی خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن و آشنایی با مهارتهای پایه زندگی از مهمترین اهداف سند تحول در مقطع ابتدایی است اظهار کرد: دستیابی به این هدف را از طریق بسته تحولی «خوانا» دنبال میکنیم.
وی افزود: فاز اول طرح خوانا در سال گذشته اجرا شد. یک ارزیابی نیز در پایان کار انجام شد و خوشبختانه استقبال از طرح خوانا بسیار خوب بود. یک علت استقبال استانها از طرح تحولی خوانا این است که همه ضرورت آن را احساس میکردند. وقتی دانشآموز به مدرسه میآید باید بتواند مهارتهای چهارگانه زبانی را کسب کند. برای همه ملموس بود که تعداد زیادی از دانشآموزان از این مهارت برخوردار نیستند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال بر اساس ارزیابی نتایج سال گذشته، آسیبشناسی انجام و اشکالات طرح احصاء و برطرف شد گفت: سال گذشته پنج درصد مدارس مشمول طرح شده بودند و امسال ۱۵ درصد به آن افزوده شده است. البته برنامه ما شمولیت ۲۵ درصد مدارس بود اما به دلیل اینکه خود فضای مجازی محدودیت زیادی ایجاد کرد همان ۱۵ درصد به عنوان مجری طرح انتخاب شدند.
حکیمزاده افزود: خوشبختانه دورههای آموزشی معلمان جدید که مجری طرح بودند و همچنین مدیران مدارس و مدرسان استانی انجام شده است و از هفته گذشته فاز دوم طرح خوانا در مدارس مجری سراسر کشور کلید خورد. یکی از تفاوتهای عمده برنامه امسال با سال گذشته این است که پیش آزمون از دانشآموزان گرفته شد و سعی کردیم با نگاه علمیتری کار را جلو ببریم.
وی تاکید کرد که شتابی در تعمیم طرح به تعداد زیادی از مدارس نداریم، اما معتقدیم اگر بتوانیم در محدوده کوچکتری با کیفیت کار کنیم دستاوردهای بهتری خواهیم داشت. بر اساس پیش آزمونها و بررسیهای انجام شده، دانشآموزان به فراگیری این مهارتها نیاز دارند و باید روی این بخش بیشتر کار کنیم.
انتهای پیام
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)