سید محمد حسین حسینی مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش شناسایی، جذب، نگهداشت و حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را مهمترین اولویت آموزش و پرورش در دوره ابتدایی دوره ابتدایی عنوان کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، سید محمد حسین حسینی مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ای تحت عنوان انسداد مبادی بی سوادی با آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، گفت: کودک بازمانده از تحصیل شبیه یک بمب متحرک است و باید این کودکان تحت هر شرایطی به چرخه آموزش بازگردند.
وی تصریح کرد: فردی که در سن مدرسه است و مدرسه نمی آید باید اول شناسایی شود و سپس مورد حمایت جدی قرار بگیرد.
سید محمد حسین حسینی گفت: این شناسایی نیازمند آمار دقیق از سازمان ثبت احوال برای برنامه ریزی و بستر سازی آموزش و پرورش است.
این مقام مسئول با اشاره به نقش معلمان و مدیران در این خصوص، عنوان کرد: در انسداد مبادی بی سوادی باید حساسیت همه اقشار را برانگیزیم، زیرا وجود افراد باسواد، بسیج، شورایاری، دهیاری ها و سازمان های مرتبط کمک بزرگی به توسعه یک محله، شهر و نهایتا جامعه خواهد کرد.
وی یکی از شاخص های توسعه یافتگی را سواد افراد جامعه دانست و اظهار داشت: باسوادی یک ظرفیت و فرصت است و بیسوادی یک نقیضه و تهدید محسوب میشود.
مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در ماده قانونی آموزش و پرورش(ماده 47) عنوان شده است که مدیران مدارس موظف هستند افرادی که در سن قانونی مدرسه هستند را شناسایی و جذب کنند و حتی این جذب دانش آموز یکی از آیتم های امتیاز بندی مدیران محسوب می شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران