معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از کسب دو رتبه برتر کشوری توسط معلمان پژوهنده شهرستانهای استان تهران در بیست و چهارمین برنامه معلم پژوهنده خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، یوسف بهارلو معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و قائم مقام شورای تحقیقات شهرستانهای تهران گفت: اقدام پژوهی یا پژوهش در عمل یکی از موثرترین اقدامات علمی و عملی در جهت مواجهه معلمان با مسائل کلاس درس است،
و برنامه معلم پژوهنده یکی از برنامههای موثری است که فرصت اشاعه یافتههای مبتنی بر روشهای حل مسأله و گامهای اجرایی مبتنی بر دانش و تجربه معلمان در کلاسهای درس را فراهم میکند.
وی گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه کشوری معلم پژوهنده در بیست و چهارمین دوره از برنامه معلم پژوهنده ۱۴۳ اثر در مرحله کشوری مورد بررسی قرار گرفت و از آن میان پژوهش آقای محسن طاهری رفیق از شهرستان شهریار با عنوان «چگونه توانستم با آموزش هنر نقالی و شاهنامهخوانی بصورت برخط مهارتهای زبانی دانشآموزان ابتدایی را پرورش دهم» و پژوهش خانم طیبه نوحی از دماوند با عنوان« چگونه توانستم علل اختلال رفتاری (گستاخی و بیادبی) دانشآموزانم را بررسی و بهبود بخشم» موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.
بهارلو گفت: در مراسم ملی هفته پژوهش در آموزش و پرورش که روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه با حضور مقام عالی وزارت برگزار خواهد شد، از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آمد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران