جلسه شورای هماهنگی و اجرایی سندتحول بنیادین استان با موضوع بست¬های تحولی و انطباق حداکثری سیاست گذاریها و برنامه¬ها باسندتحول بنیادین برگزارشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان رشد و توسعه کشور میبایست همواره با نگرشی ژرف ضمن شناخت شرایط و مقتضیات محیطی امکان مطابقت با زمان را برای خود فراهم آورد .
احمد ناصری افزود: همچنین با دیدگاهی استراتژیکی به تدوین برنامه استراتژیک و ارزشیابی آن بپردازد در حال حاضر این امر انطباق حداکثری سیاستها و برنامهها با سندتحول بنیادین است که بایستی با دقت و جدیت پیگیری و انجام شود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه سالتحصیلی 401-400 آموزش و پرورش استان براساس برنامه اجرایی سندتحول در طول برنامه ششم توسعه تدوین و ابلاغ شده و در حال اجرا میباشد، لذا جهت کشف نقاط ضعف و قوت، فرصتها و تهدیدها و اتخاذ تصمیم در خصوص تغییر، اصلاح و یا استمرار، باید برنامه در فرایند اجرا و با توجه به نتایج مورد بررسی، ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: پس از ارزیابی، برنامههایی که محقق شدهاند چه نتایج و پیامدی داشتهاند و برنامههایی که محقق نشدهاند علت آن باید تبیین و پیشنهادات کاربردی ارایه شود.
دبیر شورای هماهنگی و اجرایی سندتحول بنیادین استان گفت: تعمیق تربیت اسلامی، تأمین و بسط عدالت آموزشی، تنوع بخشی به محیطهای یادگیری، جلب مشارکت ارکان موثر در تربیت، بازمهندسی اصول حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم، و … در نتیجه اجرای جامع، کامل و متوازن سند تحول بنیادین آموزش وپرورش و برنامههای زیر نظامهای ششگانه محقق میشود.
عظیم کوهی اضافه کرد: فعالیتهای مرتبط با مدرسه بهویژه فعالیتهای مرتبط با دانشآموزان، بایستی متناسب با ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت، اهداف دورههای تحصیلی و برنامه درسی طراحی و اجرا شود.
کوهی بیان داشت: تداوم هر برنامه و فعالیت در سطح مدرسه با تحققپذیری اهداف مصوب دورههای تحصیلی ذیل ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت و همسو با برنامه درسی که اساس مأموریت مدارس میباشد، توجیه پذیر است.
گفتنی است، در این جلسه بسته تحولی آجر به آجر توسط محمدی ادیب معاون فنی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان ارایه شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل