یادگیری و عملکرد آموزشی تربیتی در دانش آموزان مناطق لازم التوجه بدنبال پوشش صددرصدی تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم می باشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان؛ حوریه حاجی زاده در جلسه مشترک برنامه نهضت نصیب آموزشی استان های هرمزگان و بوشهر ، با بیان این که هم افزایی و استفاده از تجارب استان های همجوار می تواند برایمناطق موفقیت هایی به دنبال داشته باشد ، افزود : نشست های تخصصی همتا فرصتی جهت هم افزایی و تشریک مساعی و هماهنگی های بهتر و بیشتر در راستای اجرای سند تحول بنیادین و تحقق اهداف و برنامه های مندرج در اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش باشد.
وی ادامه داد: راهبران آموزشی و تربیتی در کنار معلمان کلاس های چندپایه علاوه برانتقال تجارب خود و هدایت آنها، بستر ساز آموزش مناسب و باکیفیت از طریق شناسایی مشکلات و جبران کمبودهای آموزشی در راستای توسعه عدالت آموزشی می توانند نقش آفرین باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پروش استان بوشهر نیز دراین جلسه با بیان اینکه مدیران مجری این طرح براساس موقعیت فرهنگی بومی و نیاز منطقه دراجرای با کیفیت این برنامه اهتمام ورزند گفت: موانع و کمبودها نباید مانع تحقق اهداف اصلی این برنامه یعنی توسعه عدالت آموزشی و برخورداری از آموزش با کیفیت یکسان برای دانش آموزان مناطق لازم التوجه گردد.
محمود قاسمی افزود : بهره برداری از ظرفیت ها و افزایش مشارکت های برون و درون سازمانی در اجرای این برنامه در کاهش فقر یادگیری و نابرابری آموزشی موجب موفقیت وتسریع اهداف این برنامه می گردد.
گفتنی است : در این طرح، «پوشش تحصیلی صددرصدی»، «ارتقای کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی-تربیتی دانش آموزان در تمام شاخص های مرتبط در مناطق لازم التوجه»، «تحقق اهداف دوره ابتدایی»، «رشد شاخص های توسعه یافتگی آموزشی»، «آموزش و هم افزایی در راستای افزایش مشارکت همه نهادهای درون و برون سازمانی در کاهش فقر یادگیری و نابرابری آموزشی»، «تجهیز مدارس هدف به تجهیزات آموزشی» و «ارتقا و توانمندسازی نیروی انسانی در راستای افزایش فرصت های برابر آموزشی»، به عنوان اهداف کیفی و کمّی، مد نظر است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان