رئیس اداره متوسطه اول آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق گفت: مهم ترین ماموریت دوره متوسطه اول، هویت یابی و شناخت علایق، استعدادها و توانمندی های دانش آموزان است .
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، طیب سالار وندیان رئیس اداره متوسطه اول آموزش و پرورش استان، در جمع معاونین آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزارشد؛ کرونا را فرصتی مناسب برای بهره گیری از فضای مجازی در مواقع بحران دانست و گفت: اما متاسفانه آموزش مجازی کیفیت آموزشی را تحت الشعاع قرار داد.
سالاروندیان با بیان اینکه دوره متوسطه اول دوره شکل گیری شخصیت دانش آموزان است؛ گفت: این دوره بهترین دوره برای القای مفاهیم تربیتی و آموزشی است .
وی مهم ترین ماموریت دوره متوسطه اول را هویت یابی و شناخت علایق، استعدادها و توانمندی های دانش آموزان دانست و گفت: تنوع بخشی به فرصت های یادگیری یکی از رویکردهای مهم دوره متوسطه اول استان است که با برگزاری جشنواره ه نوجوان خوارزمی در 9 محور قابلیت اجرایی پیدا می کند.
سالاروندیان پرورش تفکر انتقادی، تغییر در چگونگی رقابت های فردی و گروهی، تغییر در روش های راهبردی و مدیریت فعالیت ها، گسترش پویایی، شور و نشاط در سطح مدرسه و کیفیت بخشی به مدارس مناطق محروم و مدارس حاشیه ای و عادی و دولتی را از دیگر دیگر رویکردهای دوره اول متوسطه برشمرد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیان سیاست ها و راهبردهای دوره اول متوسطه پرداخت و تامین و بسط عدالت آموزشی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، کمک به شکل گیری هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان، هدایت دانش آموزان برای انتخاب صحیح رشته تحصیلی، شغلی، تقویت مهارت های علمی عملی و کارآفرینی دانش آموزان و جبران افت تحصیلی و تعمیق یادگیری و کیفیت بخشی به آموزش در دوران پسا کرونا را از مهم ترین سیاست هاو راهبردهای دوره اول متوسطه برشمرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان كردستان