جلسه شورای اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی با حضور اعضا و پژوهشگران آموزش و پرورش استان برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل از ابلاغ 24 برنامه پیشنهادی بمناسبت هفته پژوهش به نواحی و مناطق خبر داد و گفت: از سه نفر از فرهنگیان پژوهشگر استان بعنوان پژوهشگر برتر استان و 3 دانش آموز پژوهشگر در هفته مذکور تجلیل بعمل خواهد امد.
حسین برزگر همچنین اظهار داشت: برنامه ها در سطح استان، نواحی و مناطق و مدارس به صورت حضوری و مجازی(متناسب با برنامه) برگزار خواهند شد.
در ادامه رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل با عنوان اینکه اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی یکی از دغدغه های همیشگی مسئولین وزارت آموزش و پرورش بوده است، گفت: این موضوع محافل مختلف آموزشی را نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا به خود مشغول کرده است.
رامین اژدری افزود: زیرا کاربرد یافتههای پژوهشی اساساً در علوم انسانی و به تبع آن در حوزه تعلیم و تربیت کار بسیار پیچیده و ظریفی است.
اژدری با عنوان اینکه استفاده از بسیاری از یافته های پژوهشی غیر مشهود است و آثار آن در درازمدت رخ می نمایاند، تصریح کرد: نحوه اشاعه و کاربست اطلاعات و دانش حاصل از تحقیقات آموزشی، در سطح بدنهی مدارس و نظام آموزشی، از نوع سرایت و نشت است که به تدریج همه گیر می شود و به گفتمان غالب تبدیل می شود.
وی ادامه داد: هنگامی که پژوهشگر به شیوه های مختلف در اشاعه یافته ها و آگاه کردن مخاطبان آن میکوشد، انتظار میرود تصمیم گیرن و مخاطبان مانند گذشته تصمیم نگیرند و رفتارهای تازهای مبتنی بر دانش و نگرش جدید و اصلاح شده خود بروز دهند و البته این تغییرات کمتر قابل رویت و اندازهگیری است.
رییس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل بیان داشت: سیاست هایی که در سامانه پژوهشی وزارت آموزش و پرورش برای استفاده از یافته های پژوهشی در نظر گرفته شده شامل دو محور اشاعه و کاربست بوده است.
رامین اژدری گفت: پژوهش در علوم انسانی بصورت تدریجی است که تغییر طرز فکر کاربران، منجر به تغییر نگرش، سپس تغییر رفتار خواهد شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اردبيل