باحضور مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، گردهمایی یک روزه روسای سوادآموزی، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه سوادآموزی شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سنندج برگزارشد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، در این نست تخصصی که در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان سنندج برگزارشد؛ قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمتکشان حوزه سوادآموزی گفت: همکاران ما در نهضت سوادآموزی کار بسیار سختی در پیش دارند و بیش از هر جای دیگری باید سعه صدر داشته باشند.
قربانی از روسای سوادآموزی خواست با مدیران آموزش و پرورش ارتباط نزدیکی داشته باشند و از توان آنها در پیشبرد برنامه های سوادآموزی بهره ببرند.
در ادامه رمضان یوسفی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست از تلاش و زحمات مسئولین سوادآموزی شهرستان ها و مناطق چه کسانی که به افتخار بازنشستگی نائل گردیده اند و چه همکاران جدید که به حوزه سوادآموزی ملحق شده اند تقدیر و تشکر کرد.
یوسفی با اشاره به اهمیت سواد گفت: ملاک کشورهای توسعه یافته برای پیشرفت خود اولویت دادن به بحث آموزش است به نحوی که بین بی سوادی و فقر یک ملت رابطه علی و معلولی وجود دارد.
وی همچنین به نقش سواد در تربیت خانواده و فرزند سالم اشاره نمود و گفت: جامعه سالم در گروه خانواده سالم و آن نیز با داشتن سواد و دانش و آگاهی میسر خواهد شد.
معاون سوادآموزی کردستان اظهار داشت: تا زمانی آموزش و سوادآموزی عرضه محور باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد، هر چند در طول این سال ها تلاش های زیادی از جانب سازمان نهضت سوادآموزی و اعضای همکاری انجام پذیرفته ولی کماکان راه زیادی تا سوادآموزی تقاضا محور پیش رو داریم.
یوسفی در ادامه با اشاره به اهمیت مراکز یادگیری محلی به عنوان یک پتانسیل ویژه در این حوزه بیان داشت: همکاران ما باید بیش از پیش به این مراکز توجه کنند و در صدد ایجاد مراکز جدید باشند و مهارت و حرفه آموزی را در این مراکز تقویت کنند.
رمضان یوسفی از همکاران سوادآموزی خواست با انتخاب مدیران شایسته شرایط را برای توانمندسازی آموزش دهندگان فراهم کنند تا در نهایت امر آموزش به نحو احسن صورت گیرد.
معاون سوادآموزی استان در پایان حدود انتظارات خود را از همکاران سوادآموزی در شهرستانها، نواحی و مناطق به صورت موارد زیر مشخص نمود:
1- هماهنگی و همکاری بیشتر با رئیس اداره مربوطه.
2- استفاده بهینه از ظرفیت جلسات شورای پشتیبانی، بهبود کیفیت و ستاد امتحانات.
3- استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی جهت جذب سوادآموز.
4- هماهنگی با مراکز بهداشت جهت دریافت اطلاعات سوادآموزان.
5- انجام دقیق دستورالعمل فعالسازی آموزش دهندگان غیر فعال در سامانه.
6- برگزاری آزمون از مدیران مراکز یادگیری محلی.
7- شفافیت در امورات مالی.
8- انجام نظارت غیر حضوری و پیگیری های بعد از آن.