به گزارش ایسنا، خیرین مدرسهساز به عنوان یکی از اصلیترین یاریگران آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در پیشبرد مقاصد نظام تعلیم و تربیت و توسعه عدالت آموزشی دارند.
سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این سالها ارتباط بسیار نزدیک و تنگاتنگی با خیرین مدرسهساز داشته است و این عزیزان به عنوان یکی از شرکای مهم این سازمان در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی، سهم بهسزایی در فراهم نمودن امکانات تحصیل دانش آموزان در اقصی نقاط کشور داشته اند. به نحوی که می توان گفت حدود ۳۰ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی در کشور با مشارکت و همت خیرین نیک اندیش احداث شده و به بهرهبرداری رسیده است.
توسعه مشارکتهای مردمی یکی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش برگرفته از سند تحول بنیادین است. به همین جهت وزارت آموزش و پرورش خود را موظف میداند با تمام توان زمینه حضور مردم و به خصوص خیّرین را در اداره این نهاد مقدس و ارتقای سطح نظام تعلیم و تربیت فراهم نماید و خیرین مدرسهساز به عنوان افرادی که در افزایش دانایی جامعه مشارکت داشته و در ارتقای شاخصهای آموزش و آگاهی بخشی جامعه نقش آفرینی می کنند نقش مهمی را در ادارهنظام تعلیم و تربیت ایفا می کنند.
پاسداشت سخاوت و قدرشناسی از خدمات و تلاشهای خیرین وظیفه همه ماست. آثار کار خیر این عزیزان در سطح جامعه هم به لحاظ ترویج علم و دانش و هم به لحاظ توسعه عمل خیر و سنت حسنه انفاق، گسترده است. از این رو سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همواره کوشیده است در راستای تکریم خیرین و ترویج عمل نیک آنها در جامعه اقداماتی را انجام دهد.
خیرین مدرسهساز به عنوان مشاهیر و چهرههای ماندگار جامعه که داشتههای خود را در راه ساختن آینده کودکان این کشور صرف کرده اند، شایسته تکریم، قدرشناسی و معرفی هستند. از این رو تدوین و انتشار کتاب زندگی نامه این اسطوره های ایثار و نیکوکاری در جامعه علاوه بر اینکه موجب شناساندن اندیشه والا و روح بزرگ این نیکوکاران و الگوسازی برای نوجوانان و جوانان است، در ترویج و گسترش فرهنگ کار خیر و اهمیت مدرسه سازی برای آحاد جامعه بسیار موثر است.
از این رو با آغاز سال ۱۳۹۹ فصل جدیدی در فعالیتهای فرهنگی سازمان نوسازی مدارس کشور به منظور تکریم و معرفی خیرین مدرسهساز آغاز شد. در همین راستا مقرر شد که علاوه بر چاپ و انتشار کتاب زندگینامه و کارنامه خیرین ملی، ادارات کل نوسازی مدارس نیز خیرین شاخص استان خود را معرفی نموده تا کتاب آنها به رشته تحریر درآید.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بلافاصله تدوین زندگینامه ۵۵ خیر مدرسهساز در دستورکار قرار گرفت و هماکنون با گذشت حدود ۲۰ ماه از شروع مقدمات کار، ۴۶ عنوان کتاب به نام «زندگی و کارنامه خیرین مدرسهساز» رونمایی و چاپ شده و ۹ عنوان باقیمانده نیز در دست اقدام، تدوین و انتشار است.
انتهای پیام
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)