دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای، فرآیند ارسال سوابق تحصیلی و گواهی محل تحصیل سه سال آخر دوره دوم متوسطه پذیرفته شدگان آزمون سراسری به دانشگاه محل پذیرش را تشریح کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش، جهت سهولت در فرآیند ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری و دریافت سوابق تحصیلی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در سال ۱۴۰۰، امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی را برای متقاضیان، در سامانه تأئیدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکیhttps://emt.medu.ir فراهم کرده است.
قابل توجه پذیرفته شدگان آزمون سراسری
1–بر اساس این گزارش، پذیرفته شدگان آزمون سراسری با مراجعه به سامانه تأئیدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکیhttps://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی، می توانند ارسال «سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه، را به دانشگاه محل پذیرش خود، درخواست نمایند.
پس از کامل شدن فرآیند درخواست و پیگیری کد پیگیری و ارائه آن کد به دانشگاه محل پذیرش، مدارک درخواست شده ، ازطریق سامانهkemt.medu.ir از سوی دانشگاه ها قابل دریافت خواهد شد.
بر این اساس، برای فارغ التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند.
همچنین فارغ التحصیلان خرداد سال ۱۳۹۰و قبل از آن، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، می توانند به همراه مدارک تحصیلی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام می شود به ادارات آموزش و پرورش محل فراغت از تحصیلی خود مراجعه و پس از بررسی و تأیید مدارک تحصیلی از سوی مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه سوابق تحصیلی خود را در سامانه بارگذاری نمایند.
2–دانشگاه های محل پذیرش، ترتیبی اتخاذ نمایند که بر اساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت نام پذیرفته شدگان را فراهم نمایند.
3-علاوه بر موارد فوق، أخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس های الکترونیکی https://kemt.medu.irبرای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان) و اصل مدرک دیپلم از کلیه پذیرفته شدگان، از سوی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.
منبع: وزارت آموزش و پرورش