جلسه شورای عالی آموزش و پرورش شهر تهران، با حضور مجید رعنایی، معاون نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی، عبدالرضا فولادوند؛ مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران در محل سالن شهید جهرمی برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران عبدالرضا فولادوند، در نشست با گروه ناظران شورای عالی؛ گزارشی از پروژه مهر سال تحصیلی گذشته ارائه کرد و با اشاره به چالشهای پیش روی آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: در شهر تهران، پروژه مهر سال ۱۴۰۰ را در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ و بسیار زودتر از موعد همیشگی آغاز کردیم؛ با این وجود کاستیها و چالشهایی پیش روی ما بود. امسال حدود ۱۲ هزار نفر نیروی انسانی آموزش و پرورش بازنشسته شدند؛ بنابراین در پروژه مهر، بیشترین تلاشمان را بر حوزه تأمین نیروی انسانی متمرکز کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: ستادهای پروژه مهر و ساماندهی نیروی انسانی، در مناطق نوزدهگانه تهران، جلسات متعددی را تشکیل دادند و با کوشش شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ایثار پرسنل آموزش و پرورش، موفق شدیم حدودا هفت هزار نفر از ۱۲ هزار نفری که بازنشسته شدند را استمرار خدمت دهیم و این کار مهم، بخشی از مشکلات ما را تقلیل داد.
فولادوند گفت: همچنین با لطف سرپرست وزارت آموزش و پرورش، توانستیم پروژه مهر را به بهترین نحو به سرانجام برسانیم و ورودیهای نیروی انسانی شهر تهران، قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست و بسیار بیشتر شده است.
وی در ادامه از مشکلات فضاهای آموزشی شهر تهران سخن گفت و اضافه کرد: در شهر تهران، حدودا ۸۲۷ فضا را آتشنشانی ناایمن اعلام کرده است؛ اما چالش دیگر که رو به روی این چالش است، تراکم بالای دانشآموزان است. به طور میانگین ۸ نفر دانشآموز مازاد در هر کلاس داریم که نیاز به فضاهای جدید دارند. مجموعا یک هزار و 493 مدرسه باید در شهر تهران، تخریب، بازسازی یا نوسازی شوند تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت همچنین با تأکید بر اینکه بخش عظیمی از مشکلات فضاهای آموزشی، مربوط به مدارسی میشود که در دادگاهها مشکلات قضایی دارند، گفت: طی دو سال اخیر، با کمک سازمان مدیریت، توانستیم ۱۲۷ ملک را به مبلغ هفت هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف و خریداری کنیم. با این وجود از سویی دیگر، فروش املاک مازاد و تحصیل حدود ۱۹ درصد از دانشآموزان در مدارس غیردولتی، کمک بزرگی در راستای انجام هرچه بهتر پروژه مهر، به کمک ما آمدند.
فولادوند در پایان افزود: در این برهه از زمان، مدیران مدارس کار سختی پیش رو دارند و نقشها در مدارس تغییر کرده است. با بازدید از روند فعالیتهای آنها میتوان به بهبود عملکرد نقشها و وظایف محوله کارکنان مناطق و مدارس کمک کرد.
شایان ذکر است در این جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران به ارایه گزارشی از فعالیت های خود و تبادل نظر پرداختند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران