مهارت های بهره گیری از فن آوری از ضرورتهای محیطهای آموزشی نوین است. معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان از برنامهریزی و اجرای صحیح کارگروه کاربست فناوری در آموزش و یادگیری با تاکید بر ارتقاء دانش علمی و سواد دیجیتالی معلمان دوره ابتدایی خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان حوریه حاجی زاده ، در اولین جلسه تخصصی و برنامهریزی کارگروه ارتقاء دانش علمی و سواد دیجیتالی معلمان که با حضور مهندس اسماعیلی رئیس گروه تکنولوژی وزارت متبوع و مشارکت و همراهی معاونین آموزش ابتدایی استان های مازندران و خراسان حنوبی برگزار گردید ، اظهار کرد : توانایی و بهره گیری از فناوری در آموزشهای حرفهای امری ضروری است و معلمان نیاز دارند تا با کاربرد های تخصصی فناوری و اثربخشی آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان بهره مند گردند .
وی اضافه کرد : معلمان به عنوان پیشگامان تحول فرهنگی و سواد دیجیتالی به منظور بهره گیری هرچه بیشتر از امکانات و تسهیلات فناوری های اطلاعات و ارتباطات می بایست از سواد دیجیتالی و ارتباطی و اطلاعاتی مطلوب برخوردار باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اهداف این برنامه گفت : تعیین سواد دیجیتالی معلمان و بررسی رابطه سواد ارتقاء سواد دیجیتالی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از اهداف اصلی این برنامه است.
گفتنی است : کارگروه کاربست فناوری در آموزش و یادگیری بر سواد دیجیتالی معلمان برای اولین بار در کشور در سال تحصیلی جاری در دوره ابتدایی اجرا می گردد و مسئولیت اجرای برنامه های این کارگروه به استان هرمزگان محول گردیده است .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت : از همه ی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی جهت تحقق اهداف این برنامه و ارتقا دانش حرفه ای و سواد دیجیتالی معلمان استفاده خواهیم کرد .
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان