نسرین باباپور گفت: وظیفه اصلی مدیران مراکز یادگیری محلی شناسایی افراد بیسواد و کمسواد است که باید با آگاهی و توانمندی و اصلاح رفتار سوادآموز همراه شود.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان، جلسه تبیین و تشریح دستورالعملهای اجرایی در سال تحصیلی 1401 – 1400 با حضور نسرین باباپور معاون سوادآموزی اداره کل آموزشوپرورش استان اصفهان، مسئولین ادارات سوادآموزی، مسئولین سوادآموزی آموزشوپرورش نواحی و مناطق سرتاسر استان و مدیران مراکز یادگیری محلی برگزار شد.
در این جلسه باباپور ضمن تقدیر و تشکر از مدیران مراکز یادگیری محلی استان اظهار داشت: با انعکاس جلوههای دلنشین ایثار توسط آموزش دهندگان مراکز یادگیری محلی، گوشهای از زحمات طاقتفرسای این قشر برای مسئولین قابلدرک خواهد شد و دسترسی آسان به شرایط و امکانات آموزش همهجانبه برای سوادآموز مهمترین فلسفه وجودی مراکز یادگیری محلی است.
وی با اشاره به ظرفیتهای موجود در اداره مراکز یادگیری محلی، افزود: باتوجهبه گستره فعالیت و شرح وظایف این مراکز میتوان از مشارکت خیرین، شورای شهر و همچنین مراکز دولتی بهره گرفت و در راستای اهداف مرکز، آموزش چندجانبه سوادآموزان را تسهیل کرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تجلیل از مراکز یادگیری محلی فعال و با برنامه خواستار تهیه و تدوین اطلس اطلاعات کلی مراکز شد و ادامه داد: وظیفه اصلی مدیران مراکز یادگیری محلی شناسایی افراد بی سواد و کم سواد است که باید با آگاهی و توانمندی و اصلاح رفتار سوادآموز همراه شود.
باباپور خاطر نشان کرد: بهترین تعریف برای مراکز یادگیری محلی، کانون یادگیری است که در آن باید جدای از امر آموزش خواندن و نوشتن، پیوند مهارت زندگی و توانمند سازی ارتقاء مهارت زندگی انجام شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان