معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: متأسفانه ذات آموزشهای غیرحضوری غنای لازم تدریس حضوری را ندارد و خواهش من از تمام همکاران عزیزم این است که هنوز تا شروع امتحانات نوبت اول زمان باقی است؛ از اینرو برنامهریزی لازم برای یادگیریهای از دست رفته داشته باشید.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛«علی دهقان» در جلسهای که با حضور مدیران، مسئولان،کارشناسان آموزش و سرگروههای درسی شاخه تحصیلی فنی و حرفهای و کاردانش استان مازندران بهصورت وبینار برگزار شد، تصریح کرد: مدیران و معلمان در ایام پاندومی کرونا توانستند با تلاشهای بیدریغ خود با ایجاد محیطی امن و آرام برنامه درسی مدارس را بهصورت آنلاین اجرا کنند.
وی با بیان اینکه مدیریت آموزشگاهی کاری بسیار سخت، حساس و پیچیدهای است، خاطرنشان کرد: مدیریت در هنرستانها و آموزشهای مهارتی این دشواری را چند برابر کرده که الحمدالله فضای سخت کرونایی کاهش یافته و فضای سلامت کشور رو به بهبودی رفته است. ازاین رو شرایطی فراهم شده که آموزشهای حضوری بهصورت تدریجی در مدارس شکل بگیرد و فعالیتهای کارگاهی هنرستانها از اول مهرماه آغاز شده و از 15 مهر بهصورت تدریجی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی هنرجویان میتوانند در کلاسهای تئوری نیز حضور داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران مشکل بزرگ پیش روی نظام تعلیم و تربیت را فقر یادگیری دانسته و ابراز کرد: امروز باید تلاش کنیم هنرستانها دانشآموزان را به سمت روشهای خلاق و مبتنی بر آموزشهای کسب و کار و اشتغال آفرین هدایت نمایند. این فرایند باید همراه با نوآوری و شایستگی محوری در هنرستانها دنبال گردد. متاسفانه ذات آموزشهای غیرحضوری غنای لازم تدریس حضوری را ندارد و خواهش من از تمام همکاران عزیزم این است که هنوز تا شروع امتحانات نوبت اول زمان باقی است و برنامهریزی برای یادگیری های از دست رفته داشته باشید.
دهقان با بیان اینکه پس از این تعطیلی طولانی مدت دانشآموزان به آموزشهای حضوری بسیار نیازمند هستند، گفت: در بازدیدهایی که از هنرستانها داشتیم و هم در بازخوردهایی که توسط کارشناسان گزارش شده امروزه دانشآموزان مستعد و با دانش بالا تمایل زیادی برای حضور و ادامه تحصیل در هنرستانها دارند. این فرصتی مناسب برای برنامهریزی دقیق جهت توسعه آموزشهای مهارتی و تربیت نیروی انسانی ماهر وآماده به کار در جامعه را فراهم کرده است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش امروز ما مملو از نیروهای باتجربه و با دانش است، گفت: اساسیترین مأموریت مدیران به عنوان رهبران آموزش متوسطه یافتن شیوههایی است که بتوان از این خرد جمعی ارزشمند به نحو شایسته بهرهبرداری کرد. امیدوارم این جلسات و هم اندیشیها و بیان نظرات با طرح مسائل آموزشی و چارهجوییها بتواند موجب ارتقاء کیفی فعالیتهای ما باشد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران