معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: برنامه تدبیرحرکت به سوی تعالی فرآیندهای مدیریتی در دوره ابتدایی است و این فرآیندها را دنبال می کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان؛ حوریه حاجی زاده با اشاره به اینکه مدرسه کانون اصلی تحقق اهداف نظام آموزشی است، افزود: تعلیم و تربیت در بسترمدرسه شکل می گیرد و برنامه تدبیر تربیت نسلی فکور، مومن، کارآفرین که عصاره ای از شایستگی ها و اهداف تعلیم و تربیت است را دنبال می کند.
وی در ادامه افزود : دانش آموزان برای کسب شایستگی های لازم ، در معرض فرصت ها قرار می گیرد تا با تکوین و تعالی پیوسته ی هویت خویش، مرتبه ی قابل قبولی به دست آورند.
این مسوول در خصوص هدف برنامه تدبیر بیان کرد: هدف اصلاح، بهبود و ارتقاء عملکرد مدیریت مدرسه است که این مهم موجب افزایش کیفیت عملکرد مدرسه به عنوان تجلیگاه تحقق اهداف متعالی نظام آموزش و پرورش در دوره ابتدایی می باشد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان همچنین با تاکید بر اینکه برنامه تدبیر با رویکر جدیدی در مدارس اجرا می گردد، تصریح کرد: این رویکرد کلیه فعالیتها و اقدامات مدرسه را در راستای ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت تنظیم می کند و در این برنامه، تربیت دانشآموزان به صورت جامع و متوازن در تمام ساحتها با تحقق اهداف دوره تحصیلی دنبال می شود.
حاجی زاده افزود: مدل تعالی نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیارهای اصلی مدیریت کیفیت جامع و سیستم خود ارزیابی موجبات پیشرفت و بهسازی مدرسه را فراهم سازد.
این مسوول درادامه در تشریح جزییات بیشتری از طرح تعالی، گفت: این برنامه به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر عمل و پاسخگویی می برد تا اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی بر اساس تعریف و شاخص های تعیین شده به مدیریت مدرسه فرصت دهد تا با بهره گیری از یک سیستم هوشمند و کارآمد شناسایی و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیت های موجود بهبود مستمر و تعالی فرایند آموزشی و تربیتی مدرسه را ممکن سازد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان در پایان با اعلام اینکه این برنامه مشارکت همه ارکان مدرسه را دارد، خاطرنشان کرد : ۹۸۲۸نفر از کارکنان مدارس ابتدایی در توسعه و تقویت برنامه راهبری و مدیریت مدرسه مشارکت دارند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان