معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: باید یک مرکز تخصصی مشاوره ویژه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان تاسیس کنیم تا مشکلات سازشی و روحی این دانش آموزان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، رسول قانونی در نشست سالانه مدیران مدارس استعدادهای درخشان سراسر فارس گفت: در استان فارس 35 مدرسه استعدادهای درخشان در دوره اول و دوم متوسطه با 7 هزار دانش آموز وجود دارد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه وجود مدارس استعدادهای درخشان در کشور باعث آموزش به شکل ویژه به دانش آموزان شده است گفت: دانش آموزان در این مدارس به سرمایه های انسانی تبدیل شده و این امر در نهایت منجر به توسعه همه جانبه درکشور خواهد شد.
قانونی گفت: باید یک مرکز تخصصی مشاوره ویژه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان تاسیس کنیم تا مشکلات سازشی و روحی این دانش آموزان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس خطاب به مدیران مدارس سمپاد متوسطه اول گفت: لازم است مدیران توجه ویژه به تمام ساحت های تعلیم و تربیت را در دستور کار خود قرار دهند چرا که ضرورت نظام تعلیم و تربیت نیز همین مسئله است.
قانونی با اشاره به نقش آفرینی های مدارس سمپاد در استان گفت: دانش آموزان مدارس سمپاد در موفقیت های کلان استان در رشته های خاص،المپیادها و بسیاری از رویدادهای علمی استان درخشیدند.
وی نمای علمی کشور را دانش آموزان مقام آور در عرصه های علمی دانست و گفت: شما مدیران مدارس سمپاد به عنوان راه وران آموزشی نقش مهم و کلیدی را به عهده دارید که باید بیشتر از اینکه دغدغه دانش آموزی فرزاندانمان را داشته باشید دغدغه کنش آموزشی و مهارت آموزی را مدنظر قرار دهید.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: وظیفه همه ماست که چالش ها و مشکلات دانش آموزان المپیادی را به حداقل برسانیم و تلاش کنیم که همه دانش آموزانی که می توانند در این زمینه نقش آفرین باشند به این موفقیت ها دست یابند.
قانونی با بیان اینکه استان فاس در برخی از دروس دوره متوسطه اول و دوم به عنوان دبیرخانه این دروس است گفت: به منظور تقویت این دبیرخانه ها از ظرفیت و همفکری دبیران و مدیران مدارس سمپاد برای کیفیت بخشی به این دروس بهره ببریم.
وی در خصوص بازگشایی مدارس گفت: نگاه متولیان امر در وزارتخانه بازگشایی یکپارچه تمام مدارس نیست بلکه با توجه به پروتکل های صفر شش که قبلا شیوه نامه آن ارسال گردیده توجه به دو مسئله فاصله گذاری و تهویه هوا مهمترین شاخصه است و بازگشایی مدارس به صلاحدید ادارات و بسته به شرایط مدرسه و برنامه ریزی مدیران و شورای مدرسه است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان فارس