معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی بندپی غربی گفت: شادابیِ عواطف و احساسات دانشآموزان ارتباط مستقیمی با تشکیل کلاسهای حضوری دارد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «داود تقی نیا» صبح امروز در جلسه شورای پشتیبانی آموزش و پرورش بندپی غربی با اشاره به توانمندسازی نیروهای آموزشی و شادابی بخشی آموزش، خاطر نشان کرد: با عنایت به زیست بوم کنونی در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و حضوری شدن کلاس های آموزشی مدارس، میتوان با توانمندسازی معلمان به شاداب سازی و سالم سازی کلاس های درس رونق داد.
وی با بیان اینکه آموزش بزرگسالان در قالب سوادآموزی، از سخت ترین آموزش هاست، افزود: میتوان با تاکید بر ارائه راهکارها و تدوین مکانیزم های تشویقی مناسب جهت جذب و نگهداشت بیشتر سوادآموزان، آنان را به ادامه و حضور در کلاس های درس و شرکت در امتحانات ترغیب کرد.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش های مجازی منجر به افت کیفی در فرآیند یاددهی-یادگیری شده است و هیچ چیز نمیتواند جایگزین فیزیکی مدرسه، معلم و آموزش حضوری شود.
تقی نیا همچنین آسیب عدم حضور دانش آموزان در مدرسه را بیشتر از کرونا دانست و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود درون و برون سازمانی و منابع انسانی باید بطور جدی طرح باسواد کردن اولیای بیسواد و طرح خودآموز را پیگیری کرد و از تجارب و دستاوردهای آموزش های گذشته نهایت بهره را برد.
این مقام مسئول با ابراز خرسندی از کسب مقام نخست بندپی غربی در سطح استان در طرح هدایت جهت تهیه ابزار و امکانات و سخت افزارهای هوشمند آموزشی به کمک عوامل ذینفع این شهرستان عنوان داشت: دغدغهی همهی ما، آموزش و تسهیل این روند برای دانش پژوهان، و اولیای بیسواد میباشد.
وی با تأکید بر ارائهی حجم ابلاغی متناسب به این شهرستان در سال ۱۴۰۰، خواستار بهبود روند جریان جذب و آموزش سوادآموزان و شناسایی اولیای بیسواد با همدلی کلیه دستگاه های اجرایی این منطقه شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران