مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق سند بالادستی نظام آموزش و پرورش خانواده ها و اولیا حق نظارت بر عملکرد مدرسه ومشارکت در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را دارند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نورعلی عباسپور عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از انجمن اولیا و مربیان برتر کشوری هرمزگان افزود: خانواده ها حق مشارکت در آموزش و پرورش فرزندان شان دارند و اگر از فرایند تعلیم و تربیت ناراضی بودند آن را منعکس کنند.
وی بیان داشت: در سند تحول بنیادین سیاست گذاری خانواده ها باید در تمام سطوح برنامه ریزی و نظارت مدارس مشارکت داشته باشد و این بستر باید آموزش و پرورش فراهم کند تا در مدرسه نمود بیشتری داشته باشد.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: اگر بخواهیم ارتباط بین خانه و مدرسه و خانواده ها استمرار داشته باشد باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه در طول سال برنامه ریزی مدونی برای تصمیم گیری و حل مشکلات خانواده ها و دانش آموزان داشته باشند.
عباسپور گفت: یک راه تقویت انگیزه این است که افراد وقتی احساس کنند مصوبات این جلسه (اولیا و مربیان) محقق می شود، مشارکت هم افزایش پیدا می کند.
وی یادآورشد: اولین قدم این است که اگر مدرسه بخواهد خانواده در مدرسه نقش ایفا کند این است که برنامه ای مشخص همین طور که برای معلمان و دانش اموزان برنامه دارید برای خانواده هم برنامه ای داشته باشید که اگر بییند تصمیم پیگیری و محقق می شود هم انگیزه و هم اعتماد به مدرسه بیشتر می شود.
این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش یادآورشد: اگر خانواده ها از سیاست ها و برنامه های مدرسه حمایت نکنند، کار شورای انجمن اولیا و مربیان نیز در مدرسه ابتر می ماند.
وی ادامه داد: دومین نکته این است که انجمن یک مسیر و راه روشن ارتباطی با خانواده داشته باشد تا خانواده اگر با مشکل و مساله ای مواجه شد برای رفع آن به انجمن مدرسه مراجعه کند.
عباسپور ابرازداشت: در سال گذشته اعلام کردیم مدرسه هایی که امکان دارند یک ارتقا را برای انجمن اولیا و مربیان تعیین کنند و در این صورت است که مدرسه برای خانواده بها دهند تا دانش آموزان سرگردان نشوند و آسیب نبینند.
وی گفت: وقتی معلم و مدیر مدرسه به خانواده ها اهمیت دهد، فرزندان هم به والدین بها می دهند
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان