به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی؛ حسنعلی اصغری در نشست هم اندیشی کیفیت بخشی مسائل آموزشی و پرورشی منطقه اسفرورین که با حضور حسینی معاون آموزش ابتدایی، دکتر فیروزی مدیریت نیروی انسانی ، فاضلی رئیس اداره حراست، ابراهیم زاده مدیریت مشارکت های مردمی، حاجی بابایی رئیس منطقه اسفرورین، مسئولان و فرهیختگان منطقه اسفرورین برگزار شد با تقدیر از اقدام ارزشمند حاجی بابایی رئیس منطقه این گونه نشست ها را مقدمه ی برون رفت از مسائل و مشکلات که حاصل خلاقیت و ابتکار عمل بوده بیان داشت و افزود: باید فراتر از طرح موضوعات کمکهای مالی و حوزه های اقتصادی توجه تمامی اهل دانش، اندیشه و تفکر را به موضوع مهم مشارکت جلب نماییم تا نتایج ملموس تری حاصل شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مدیریت و راهبری موفق را در تجمیع نظرات و ارتقای سطح همدلی صاحب نظران مهم دانستند و افزود:در سیستم مدیریت کنونی هیچ مدیری نمی تواند با سبک ها و روش های خودخواهانه و قائم به شخص به نتیجه موفقیت آمیز دست پیدا کند ،در دستگاه گسترده و وسیعی همانند آموزش و پرورش با سبک ها و روش های استبدادی و خودخواهانه نمی توان سیستم را راهبری کرد و قطعاً این امکان فراهم نخواهد بود.
وی توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در آموزش و پرورش را ضروری عنوان کرد و گفت: باور دارم که هنوز با نقطه آرمانی فاصله زیادی داریم، باید برای رشد، تعالی، ،پویندگی و پویایی حاکم در سیستم تبدیل به یک سازمان یادگیرنده شویم. از ویژگی های یک سیستم پویا حرکت روبه جلو و بالنده است.
ایشان با اشاره به حدیث نورانی امام موسی کاظم علیهالسلام که فرمودند کسى که دو روزش با هم برابر باشد، زیان کار است، گفت: کسى که رشد و بالندگى در خود نیابد، به سوى کاستىها مىرود، ما پیوسته به تعبیر این حدیث نورانی باید با توسعه ، بهسازی و بازسازی سازمانی به سمت بهتر شدن اوضاع حرکت نماییم.
حسنعلی اصغری ترسیم چشم انداز روشن با در نظر گرفتن اُفق زمانی معین را در رسیدن به نتایج مناسب بسیار مهم دانست و گفت :امروز برای رسیدن به نقطه مطلوب باید نقشه راه تدوین کنیم، نقشه راهی که بصورت گام به گام تمامی زوایای آن تعریف شده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان شروع کار خود در کنار فرهنگیان عزیز استان در پنجم اسفند سال ۹۸ با تعیین چشمانداز ، برنامه واقع بینانه عملیاتی در کنار برنامههای راهبردی به دور از شعار زدگی همه ذینفعان را در تصمیم گیری های سهیم کردیم، گفت:آموزش و پرورش استان در سال ۹۸ در بین استان های کشور در رتبه ۲۱ قرارداشت که این جایگاه شایسته استان قزوین نبود، با بهرمندی از نقاط قوت که مهمترین آن داشتن نیروی انسانی توانمند بود و با استفاده از فرصتهای بی نظیر مشارکت جویی و همفکری تمامی همکاران فرهنگی استان به این نتیجه رسیدم که ما میتوانیم در افق ۱۴۰۴ جزو پنج استان کشور قرار بگیریم.
این مقام مسئول با اعلام این خبر که در ارزیابی ها جزو ۱۰ استان برتر کشور و در برخی شاخص ها در جایگاه اول تا پنجم دربین استان ها هستیم، گفت: با استراتژی زمان بندی شده ،همت بلند و گامهای جدی مدیران، معلمان، عوامل اجرایی و اداری و هدفگذاری معین تعریف شده امروز تا رسیدن به نقاط آرمانی فاصله ی چندانی نداریم.
وی با تاکید بر سبک مدیریت مشارکتی اظهار داشت : باید با برنامه و حساب شده عمل کنیم و از همه ظرفیتهای استفاده نماییم و با هم افزایی تمامی نیروی های دلسوز را در کنار هم قرار دهیم، تحقق اهداف مورد نظر برطبق اولویتهای احصاء شده میسر خواهد بود.
ایشان تربیت تمام ساحتی با رویکرد نواندیشانه را از اهداف آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت دانش آموزان بیان کرد و گفت: بنده و همه همکاران و معلمان وظیفه تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را برعهده داریم، به همان اندازه که تربیت در ساحت علمی و فناورانه مورد توجه است؛ تربیت ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی، تربیت ساحت سیاسی و اجتماعی، تربیت ساحت زیستی و تربیت بدنی و تربیت در ساحت هنری و زیباشناختی مهم و با اهمیت است.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين