معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در نشست هم اندیشی سرگروههای آموزشی ابتدایی استان گفت: گروه های آموزشی قلب تپنده ی آموزش وتربیت هستند.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ نشست هم اندیشی سرگروه های آموزشی ابتدایی استان با حضور معاون آموزش ابتدایی، روسای ادارات تکنولوژی و گروه های آموزشی، پیش دبستانی ودوره ی اول ، دوره ی دوم و کارشناسان این حوزه صبح امروزدر دفتر معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران برگزار شد.
بهروز منصورکیایی در این نشست با اشاره به اهّمیّت گروههای آموزشی در پیشبرد اهداف آموزشی تأکید کرد: از آنجایی که گروه های آموزشی به عنوان اتاق فکر آموزش تلقی می شوند، اعضای آن باید از افراد تأثیر گذار در کیفیت مسائل آموزشی باشند.
وی ادامه داد: اعضای گروه های آموزشی باید از افراد علاقمند، مسئولیت پذیر، آشنا به یافته های علوم تربیتی، با ارتباطات سالم و دارای مقبولیت اجتماعی و اخلاقی باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران در ادامه هدف از تشکیل گروه های آموزشی را ایجاد زمینه مناسب برای تبادل تجربیات موثر وفعال معلمان، همکاری وهمفکری با کارشناسان و برنامه ریزان، اصلاح و بهبود برنامه درسی و افزایش کیفیت آموزشی و ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای ارتقاء آگاهی ودانش معلمین برشمرد و تصریح کرد: برنامه ریزی جهت جلوگیری از افت تحصیلی وکیفیت بخشی به فعالیتهای درون مدرسهای یکی از وظایف اصلی ادارهی تکنولوژی وگروه های آموزشی است.
این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: ارتقاء کیفیّت یادگیری یکی از اصلیترین وظایف معلّمان در کلاس درس است که با ارائهی راهکار و ایده های خلّاقانه با همکاری معلّمان و اولیاء دانش آموزان عملیاتی و اجرایی میشود.
در ادامه ی این نشست صمیمانه، سید کاظم هاشمی رییس ادارهی تکنولوژی و گروههای آموزشی استان ضمن تبیین برنامهی عملیاتی از سرگروههای آموزشی ابتدایی خواست که در شهرستانها و مناطق استان اقدام به شناسایی افراد توانمند کنند. به همین جهت نسبت به برنامه ریزی اجرای کارگاهها و دورههای آموزشی مورد نیاز، نظارت بالینی و برنامه های استانی با رویکرد رقابتزدایی و اجرای برنامههای مهارتمحورتأکیدکرد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران