مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در سنندج با اشاره به ظرفیت و قابلیت دبیرخانه های راهبری دروس ، گفت: امروز دبیرخانه های ما مرجعیت پیدا کرده اند .
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان ، مرضیه مسگر زاده صبح امروز در افتتاحیه گردهمایی دبیران دبیرخانه های راهبری دروس دوره اول متوسطه کشور که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز ماه ربیع الاول، از میزبانی شایسته آموزش و پرورش کردستان در برگزاری گردهمایی تشکر کرد و گفت: کردستان شریک قوی ستاد وزارت در اجرای برنامه های کشوری است و اولین گام برای برگزاری جلسات حضوری، با همکاری استان کردستان آغاز شده است .
وی در ادامه به سابقه فعالیت و جایگاه گروه های آموزشی در آموزش و پرورش و دفاتر ستادی آموزش اشاره کرد وگفت: درگروه های آموزشی، جدای از تشکیلات اداری و متفاوت با سایر واحد ها، تعدادی از معلمان سرآمد با عنوان اعضای گروه در دروس مختلف همکاری داشته اند .
مرضیه مسگر زاده با اشاره به تغییرات ایجاد شده در نحوه فعالیت گروه های آموزشی، فراز و فرود این بخش و تلاش های لازم به منظور پیشبرد امور، گفت: به منظور پیگیری فعالیت ها ، دبیرخانه های کیفیت بخشی به دروس راه اندازی و آغاز بکار کرد .
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت افزود : با محوریت و مدیریت استانی، دبیرخانه های کشوری دروس به شرکای استانی ستاد تبدیل شده و امروز 15 دبیرخانه کشوری دروس مختلف در استانها مستقر و نقش ستادی را ایفا نموده و سرآمدی را به تصویر می کشند .
وی با بیان اینکه تغییر روش به گونه ای هدایت شده که بهترین شکل اجرایی را نسبت به گذشته داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر از توانمندی معلمان و ظرفیت های استانی به خوبی در قالب دبیرخانه های دروس استفاده می شود .
مسگر زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قابلیت دبیرخانه های کشوری دروس، بهره گیری کامل از ظرفیت دبیرخانه ها را نیازمند حمایت مدیران کل استانها دانست و با اشاره به استقرار دبیرخانه کشوری درس ادبیات فارسی در استان فرهنگی کردستان و سرآمدی آن در میان سایر دبیرخانه های دروس، گفت: بر اساس روال ، بعد از سپری شدن سه سال از فعالیت دبیرخانه ها، مسئولیت آنها به استان دیگر واگذار می شود ، اما به جهت توانمندی بالای کردستان و همکاران این دبیرخانه و تلاش های صورت گرفته، اقدامی برای تغییر محل دبیرخانه ادبیات انجام نشده است .
مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت هم چنین به مرجعیت دبیرخانه های دروس در آموزش و پرورش پرداخت و گفت: امروز سازمان پژوهش هر قدمی که می خواهد در راستای کتاب های درسی بردارد از دبیرخانه های دروس نظر و پشتیبانی می خواهد و نظر تخصصی دبیرخانه های کشوری در اولویت قرار دارد و به تصویب برنامه ها کمک می کند .
وی نتایج کسب شده در این حوزه را مرهون حرکت سازمان یافته و تخصصی و دغدغه افراد و جایگاه انکار ناپذیر دبیرخانه های راهبری دروس عنوان کرد و آن را ارزشمند دانست .
مسگر زاده در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از دبیرخانه درس ادبیات فارسی مستقر در استان کردستان و سایر دبیرخانه های دروس در سطح کشور، بر اهتمام بیشتر و ارتقاء جایگاه دبیرخانه ها تحت نظارت استان و ستاد تاکید و ابراز امیدواری کرد ، روز به روز دبیرخانه های دروس تقویت و مرجعیت آنها حفظ شود .
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان كردستان