معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران تاکید نمود
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ،پانته آدرّی معاون آموزش متوسطه شهر تهران اظهارداشت: با هدف مدیریت و راهبری بازگشت به آموزش های حضوری مدارس به صورت آرام و تدریجی و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی و کاربرد اقتضایی روش های ترکیبی (حضوری-غیرحضوری ) در فرایند یاددهی – یادگیری و با تبعیت از اصول حفظ سلامت دانش آموزان ،معلمان و خانواده ها ،برخورداری از تعلیم و تربیت با کیفیت ، تاکید بر عدالت در تامین فرصت های آموزش و یادگیری در تعلیم و تربیت رسمی عمومی ، اقناع افکار عمومی ، آمادگی ذینفعان از رعایت بهداشت فردی ، تفویض تصمیمات اجرایی به مدارس و مناطق در هر شرایطی از شروع مهرماه جریان یاددهی– یادگیری برای هیچ دانش آموزی نباید با وقفه روبه رو شود.
درّی افزود: آموزش دانشمراحل اخذ آموزان در مدارس کم جمعیت روستایی با توجه به محدودیت های دسترسی به سایر روش های نیمه حضوری و امکان فاصله گذاری اجتماعی در آنها و صرفا آموزش دروس کارگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش با توجه به ماهیت آموزش های مهارتی ، محدود بودن دانش آموزان ، تعداد روزهای کم مورد نیاز برای آموزش در هفته و امکان فاصله گذاری اجتماعی در این قبیل مدارس با رعایت پروتکل بهداشتی 06 و اخذ مجوز از کارگروه سلامت و بهداشت پروژه مهر منطقه حضوری است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پایتخت بیان داشت:مجوز با تشکیل کمیته سلامت مدرسه و تکمیل فرم 1 چک لیست بهداشتی در سامانه tmsLآغاز می شود. سپس بررسی وضعیت مدرسه از لحاظ بهداشتی و قرارگرفتن و اولویت بازگشایی در کارگروه سلامت و بهداشت پروژه مهر منطقه بررسی می شود. درصورت احراز شرایط بهداشتی و اولویت بازگشایی مجوز لازم صادر می شودو مدیران مدارس با تشکیل فرم 3-الف (حضوری یا ترکیبی) فعالیت خودرا آغاز می نماید .
در صورتی که مدرسه شرایط بهداشتی لازم را برای آموزش حضوری یا ترکیبی کسب نکرده باشد یا زمان اولویت بازگشایی مطابق دستورالعمل نرسیده باشد با تکمیل فرم 3 ب فعالیت غیرحضوری مدرسه ادامه خواهدداشت تا شرایط مجدد در منطقه مورد بررسی قرار گیردو در نزدیک ترین زمان مجوز لازم صادر گردد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران