معاون پژوهش، برنامهیزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در استان کمبود کتب درسی نیست اما سفارش ندادن کتاب درسی در موعد زمانی تعیین شده و ویرایش نکردن اطلاعات محل سکونت و یا مدرسه محل تحصیل، سبب شده است تا برخی از محصلین نتوانند کتاب های خود را تحویل بگیرند.
غلامرضا دانش فر در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: فعالیت سامانه ثبت سفارش کتب درسی از ابتدای شروع شده ودانش آموزان و مدیران میبایست با ورود به این سامانه، کتابهای درسی را سفارش میدادهاند.
وی ادامه داد: سفارش ندادن کتاب درسی در موعد زمانی تعیین شده و همچنین ویرایش نکردن اطلاعات اولیه ثبت شده از سوی گروهی از دانشآموزان که محل سکونت و یا مدرسه محل تحصیل آنها تغییر کرده است، از مهمترین علل تحویل نگرفتن کتاب برخی از محصلین بوده است.
معاون پژوهش، برنامهیزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: همچنین سامانه یکپارچه کشوری (سیدا) که از شهریور شروع به کار کرده است، سبب اختلال در عملکرد سامانه ثبت و سفارش کتب درسی شده است که این موضوع پیش از این نیز بارها اطلاع رسانی شده بود.
دانش فر تاکید کرد: دانش آموزان برای اینکه با این مشکل روبهرو نشوند تا قبل از شهریور باید کتب خود را سفارش میدادند.
وی خاطرنشان کرد: در انبار استان بوشهر کتب به اندازه کافی موجود است. متقاضیان با اصلاح اطلاعات میتوانند به کتابهای درسی خود دسترسی داشته باشند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر