مدیر آموزش و پرورش شهرستان کشاورز توسعه آموزش مهارت محور را مهم ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش برشمرد.
«علیرضا شهبازیان» در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مهارت محور برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و بازنگری در محتواهای مطالب درسی با تاکید بر محوریت مهارت بجای محوریت موضوعات حفظی می تواند باعث توسعه آموزش مهارت محور در آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: تغییر محتوای آزمون ها به مهارتی ،تدوین و ابلاغ مشوق های لازم برای دانش آموزان مهارت گرا، توجه به مهارت های بومی و محلی و گسترش آن ها و جذب نیروهای ماهر آموزش دیده از طریق دستگاه های اجرایی کشور نیز میتواند به عنوان بخشی از فرآیند توسعه آموزش مهارت محور مورد توجه قرار گیرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کشاورز با اشاره به اینکه مهم ترین معظل مناطق کم برخوردار و محروم در دوران شیوع بیماری کرونا ویروس، عدم بهره مندی از زیرساخت های لازم برای اجرای آموزش های مجازی است، اظهارداشت: با تجربیات سالهای گذشته و مشارکت و همراهی دستگاه های بهداشتی و خانواده ها می توان در سالتحصیلی جدید الگوهای آموزش حضوری و نیمه حضوری را در برخی مدارس به صورت محدود عملیاتی کرد.
وی ارتقای نرمافزاری شبکه شاد، امکان دسترسی سریع دانلود فایل ها و مطالب،امکان بارگزاری سریع مطالب، امکان بارگزاری کتب الکترونیکی و دسترسی معلمان و دانش آموزان به مطالب کتاب های درسی از طریق ایجاد پنجره الکترونیکی، و نیز توسعه آموزش ها از طریق کانال ها و شبکه های تلویزیونی را از عمده عوامل موثر در ارتقای آموزش مجازی برشمرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کشاورز در پاسخ به این سوال که آموزش تمام ساحتی در پیشبرد اهداف مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چه نقشی دارد و وظیفه نظام تعلیم و تربیت در این خصوص چیست، اظهارداشت :با توجه به تدوین ، نگارش و تصویب مطالب و محتوای کتب درسی در پیش از اجرای سند تحول بنیادین، بنظر میرسد غالب محتوا در ساحت تربیت علمی است؛ هر چند که سایر ساحت های تربیتی را میتوان در داخل محتواهای آموزشی و متون کتب درسی جستجو کرد؛ اما نیازمند بازنگری کارشناسانه به دور از تغییرات و تصمیمات عاجل و شتابزده هستیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان آذربايجان غربي