مدیر آموزش وپرورش خوسف گفت : برای تبدیل آموزش و پرورش به یک گفتمان ملی و اجتماعی، باید بین محتوای برنامه درسی و ارتقای توانمندی های دانش آموزان با توجه به شرایط زیست بوم آن ها، هماهنگ سازی شود
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی ، محمد علی نورمحمدی، در حاشیه برگزاری اجلاس مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش کشور در سالن ایثارگران بیرجند، تصریح کرد: برای تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت ضرورت دارد، ارتباط معنایی بین سه رکن، خانه، مدرسه و محله که در سند تحول بنیادین نیز مورد تاکید است، برقرار شود .
وی بر اصلاح ساختار های مدیریتی در فرایند تعلی م تربیت تأکید کرد و افزود : روند انتخاب و انتصاب مدیران باید متناسب با صلاحیت ها بوده و با هدف افزایش نشاط و شادابی مدارس و جلوگیری از فرسودگی شغلی و ایجاد و جستجوی راهکارهایی برای چالش های پیش روی زندگی دانش آموزان به عنوان شهروندان آینده اجرا شود.
مدیر آموزش و پرورش دیار گل های نرگس مهاجرت، پراکندگی جمعیت دانش آموزی و کمبود اعتبارات را مهم ترین چالش های موجود بر سر راه آموزش و پرورش خوسف برشمرد و عنوان کرد: در راستای ایجاد تحول، نیاز است از معلمان و افراد متخصص یا همان نیروی انسانی دارای قابلیت های برجسته، به روز و کارآمد که بتواند در شرایط تغییر و سیر به سمت آموزش و پرورش مدرن و پاسخ و به نیازهای تعلیم و تربیت ، بهره بیشتری گرفت.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي