• آخرین
  • روند
  • همه
چرخش های تحول‌آفرین با رویکرد تبدیل معلمان از مجریان تصمیمات به تصمیم‌سازان فرایند برنامه ریزی درسی امری ضروری است

چرخش های تحول‌آفرین با رویکرد تبدیل معلمان از مجریان تصمیمات به تصمیم‌سازان فرایند برنامه ریزی درسی امری ضروری است

2 سال قبل
شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

2 سال قبل
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

2 سال قبل

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

2 سال قبل
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

2 سال قبل
فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

2 سال قبل
کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

2 سال قبل

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از خبرگزاری پانا

2 سال قبل
بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

2 سال قبل
همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

2 سال قبل
خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

2 سال قبل
آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

2 سال قبل
باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

2 سال قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
جمعه ۴ فروردین ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست اخبار استان ها شهر تهران

چرخش های تحول‌آفرین با رویکرد تبدیل معلمان از مجریان تصمیمات به تصمیم‌سازان فرایند برنامه ریزی درسی امری ضروری است

۵ مرداد ۱۴۰۰
0
چرخش های تحول‌آفرین با رویکرد تبدیل معلمان از مجریان تصمیمات به تصمیم‌سازان فرایند برنامه ریزی درسی امری ضروری است

.

مطالب مرتبط

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

نماز موثرترین و اساسی‌ترین عنصر در تربیت اعتقادی دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، در  سی و پنجمین اجلاس  مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور، محمد حسین لونی مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران و نماینده مدیران شهر تهران بیان کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین ارگانی است که بستر لازم را برای رشد و توسعه همه‌جانبه کشور فراهم می‌سازد  و منابع انسانی مهمترین عامل و حیاتی‌ترین دارایی‌های آن محسوب می‌شود چنان که می‌توان گفت این دستگاه از نظر منابع انسانی، سرمایه دار ترین دستگاه در کشور است به طوری که سرمایه‌گذاری در آن خود نوعی سرمایه‌گذاری ملی محسوب می‌شود. از طرفی با توجه به اینکه نیروی انسانی کلید و محور توسعه به شمار می‌آید، و به فرموده مقام معظم رهبری؛ معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند  و توانمندسازی وحفظ منزلت و جایگاه  کارکنان  فرایندی سرمایه افزاست که نتیجه آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در کمیت و کیفیت امور پدیدار می‌شود چرخش های  تحول‌آفرین با رویکرد تبدیل معلمان از مجریان تصمیمات به تصمیم‌سازان فرایند برنامه ریزی درسی امری ضروری می باشد چرا که محصول  آن خلق مدارس یادگیرنده ،فراهم ساختن زمینه های مشارکت  علمی،انتقال تجربیات در سطوح مختلف مدرسه ،منطقه، استان و ملی ، رشد و تعالی همه جانبه منابع انسانی و در نهایت دستیابی به مراتبی از حیات طیبه خواهد بود بر همین اساس و با توجه به نقش بی بدیل نیروی انسانی در دستیابی به این امر مهم در سند تحول  بنیادین ،  رشد همه جانبه سرمایه های انسانی با اهداف متعالی و برنامه های مدون  پر اهمیت دیده شده.
وی در ادامه افزود: در فصل اول سند تحول دو گزاره به شرح زیر آمده‌است:
گزاره 7: نقش معلم به‌عنوان هدایت‌کننده و اسوه‌ای امین و بصیر در فرایند تعلیم‌وتربیت و مؤثرترین عنصر در تحقق مأموریت‌های نظام تعلیم‌وتربیت رسمی کشور
گزاره 12: به منزلت علم نافع، هدایتگر و توانمند‌ساز و مقام و جایگاه عالم و معلم باید بیش از پیش توجه شود.
نماینده مدیران آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در این فرصت چند مورد از عوامل موثر در تحول منابع انسانی را به اختصار عرضه می دارم.
۱. تامین منابع انسانی:
 در حال حاضر کسری نیروی انسانی یکی از معضلات جدی آموزش و پرورش است که با توجه به آمار بالای بازنشستگان و جذب اندک نیرو، نیاز به برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ضروری است و توجه و تقویت دانشگاه فرهنگیان تنها راهکار برای جبران می باشد.

۲.آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی:
 تامین تسهیلات و امکانات و ایجاد سازو کار اثر بخش در آموزش  متناسب با نیازها و شرایط روز به شکل فردی و گروهی، دانش افزایی مستمر و ارتقائ شان و منزلت  معلمان ،تبادل تجارب و دستاوردها ایجاد فرصت های باز آموزی مستمر علمی ، تحقیقاتی و مطالعاتی و از عوامل ضروری در ارتقاء ، پیشرفت و بهره وری منابع انسانی  است . دربرنامه های تحولی ابتدا باید معلمی متحول تربیت شود تا بتواند دانش آموز مورد انتظار سند تحول  را تربیت نماید.
  ایشان در اامه بیان داشتند: در چند سال اخیر از ادامه تحصیل فرهنگیان  حمایت نمی شود (اعطای ماموریت به تحصیل و غیره ) و اکثر فرهنگیانی که در دیگر دانشگاها پذیرفته می شوند مجبور به انتخاب بین کار و تحصیل شان می شوند. این موضوع با اهداف  اساسی آموزش و پرورش منافات دارد .به نظر می رسد لازم است تا در همه زمینه های یادگیری سازمانی فرهنگیان تجدید نظر ی کلی در سیاست های اجرایی  انجام شود.

۳. انگیزه و ارتقای شغلی:
ایجاد و افزایش انگیزه کارکنان ارتباط مستقیم و معنا داری با پایداری منابع انسانی ، بهره وری و عملکرد بهینه  و رضایت شغلی آنان دارد و بر نحوه انجام وظایف آنان تاثیر گذار است .یافته ها هم به مشوقات مادی و غیر مادی  و هم بالندگی شغلی اشاره داشته و راهبران سازمانی ضمن  به کارگیری امکانات و فرصت های لازم  برای اعتلاو تکریم از ساز وکارهای قانونی برای افزایش انگیزه معلمان واستفاده ازامکانات رفاهی و رفع مشکلات مادی و معیشتی ، تعادل کار و زندگی کارکنان و ارتقای  مرتبه علمی و تربیتی و شغلی همچنین ایجاد سازو کارهای لازم برای تقویت جایگاه و منزلت معلمان باتاکید بر معلم محوری اقدام نمایند . و پیشنهاد مشخص اجرای دقیق قانون رتبه بندی و هم سان سازی حقوق و مزایای معلمان با سایر کار کنان دولت می باشد.
۴.فناوری و تکنولوژی:
  بهره‌وری هوشمندانه از تجهیزات و فناوری نوین آموزشی و تربیتی و توسعه ضریب نفوذ شبکه  ملی و ایجاد فضا و محیط های آموزش مجازی ایمن وکاربردی،  آموزش مهارت های  سواد اطلاعاتی و تقویت سواد  رسانه ای و فضای مجازی ،حمایت و تقویت از تولید محتوهای الکترونیکی و ایجاد بستر لازم در برخورداری ازتکنولوژی و ابزارهای فنی یکی ازمولفه های ضروری واساسی در بهبود و شتاب بخشیدن حرکت در مسیر رشدو توسعه پایدار منابع انسانی می باشد .
۵.برنامه ریزی :
 یکی از عمده ترین برنامه ریزی ها، برنامه ریزی منابع انسانی است عامل مهم برای وجود برنامه ریزی جهت نیل به نیاز های مهارتی ،آموزشی و در نهایت بهسازی منابع  انسانی می باشد  که از جمله برنامه محوری ، آینده پژوهی و برنامه ریزی راهبردی و به کارگیری امکانات و فرصت ها در جهت تربیت انسان مطلوب  به درستی مورد تاکید و توجه قرار داده شده است.  

 



منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران

برچسب ها: آموزش مجازیتهراندانشگاه فرهنگیانرتبه بندی معلمانسند تحول بنیادینفضای مجازیمنطقه 4

مطالب مرتبط

شهر تهران

استقبال از تعامل و نظرات سازنده معلمان و دانش آموزان در حوزه مدیریت شهری

۵ مرداد ۱۴۰۰
شهر تهران

یاد و خاطره شهدای گلگون کفن 17 شهریور 57 گرامی باد

۵ مرداد ۱۴۰۰
شهر تهران

در شهرتهران،الگوهای جهادی ترسیم وکارگروه های تخصصی درراستای بهبود شرایط آموزشی وبرقراری عدالت ونصیب برابر آموزشی تشکیل شده است

۵ مرداد ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.