رئیس آموزش و پرورش منطقه بندپی شرقی در حاشیه برگزاری اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش پیشنهاد داد تا برای انگیزه در دانش آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته های هنرستانی، ترتیبی اتخاذ گردد تا از میان هنرجویان در پایه دوازدهم در رشته های دبیری فنی سهمیه ای تعلق بگیرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «موسی طهماسبی » در حاشیه سی و پنجمین اجلاس بزرگ مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: یکی از مهمترین مشکلات و چالشهای اجرایی پیش روی آموزش و پرورش در سطح ملی و در سطح منطقه بندپی شرقی در ۵ سال آینده صعب العبور بودن منطقه و مشکل ایاب و ذهاب دانشآموزان و معلمان است.از همین رو لازم است ساز و کارهایی در وزارتخانه به کمک نمایندگان مجلس ایجاد گردد تا حق سختی کار این معلمان نسبت به کسانی که در مناطق پایین دست تدریس می کنند به نسبت معقولی افزایش دریافتی داشته باشد.
وی در همین رابطه افزود: به جهت جذب و ایجاد علاقه دردانش اموزان برای تحصیل در رشته ی ریاضی حداقل کاری که از طرف وزارتخانه باید انجام بگیرد، نسبت به تغییر شیوه ی جذب رشته های تربیت معلم در رشته ریاضی اقدامات موثری صورت پذیرد. و همچنین پیشنهاد می کنم برای اینکه انگیزه در دانش آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته های هنرستانی بالا برود ترتیبی اتخاذ گردد تا از میان هنرجویان در پایه دوازدهم در رشته های دبیری فنی سهمیه ای تعلق بگیرد.
رئیس آموزش و پرورش منطقه بندپی اذعان داشت: از آنجائیکه نیروهای اداری با 44 ساعت کار هفتگی در اداره، حق کارشناسی دریافت نمی کنند و حق کارشناسی مسئولی و حق معاونت و ریاست اداره حدود20 درصد حق مدیریت مدرسه می باشد، انگیزه کار را از نیروهای اداری می گیرد. با توجه به اینکه اعتقاد داریم زمانی مدارسی موثر و موفق خواهیم داشت که اداره قوی داشته باشیم، به همین دلیل معلمان انگیزه ای برای حضور در اداره به عنوان کادر اداری ندارند.متاسفانه با توجه به صعب العبور بودن منطقه و محرومیت زیاد آن، از سال تحصیلی 1370 سهمیه ی کنکور منطقه از 3 به 2 تغییر یافت (به دلیل قبولی زیاد دانش آموزان منطقه)، لذا انتظار می رفت جهت برقرار نمودن توازن و عدالت آموزشی در سراسر ایران عزیز، سهمیه مذکور به منطقه 3 برگشت نماید.
طهماسبی پیگیری طرح پروژه مهر،ساماندهی نیروها،جلسات وشرای معاونین،شورای آموزش و پرورش،تکمیل و اجرای طرح مقاوم سازی مدارس وتشکیل جلسات مشاوران با موضوع آسیب های اجتماعی را از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال تحصیلی گذشته خواند.
وی در پاسخ به این سوال که برای اینکه آموزش و پرورش به گفتگوی اجتماعی تبدیل شود چه برنامههایی در کوتاه مدت باید اجرا شود گفت: هم اندیشی و همفکری شورای آموزش و پرورش با مسئولین نهادهای اجتماعی جهت مشارکت و نظرسنجی و بر اساس شرایط و توانمندی اقدام گردد. همچنین تا زمانی که مسئولین نسبت به آموزش و پرورش از مصرفی بودن به نهاد تاثیرگزار و تامین کننده نیروی انسانی کارآمد تغییر نیابد شاهد رشد نخواهیم بود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران