سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به منظور ایجاد همگرایی، همافزایی، همصدایی و ایجاد وحدت در اداره مدرسه، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در پی برگزاری سی و پنجمین اجلاس رووسای آموزش و پرورش کشور سید مجتبی حسینی رئیس آموزش و پرورش منطقه افشار در مصاحبه ای با واحد خبر روابط عمومی آموزش و پرورش به سوالت ذیل پاسخ داد.
به نظر شما چه برنامه هایی برای پایدار سازی منابع انسانی لازم است؟
با توجه به تاثیر تجربه در میزان بازدهی و اثر بخشی در کار ، ضروری است که در راستای پایدار سازی منابع انسانی بر اساس بومی گزینی و انجام تعهدات خدمتی مخصوصا در مناطق محروم برنامه ریزی مدونی صورت پذیرد و هم چنین در جذب نیروی های ناکارآمد و سنین بالا به دلیل نامطلوب بودن ماحصل عملکرد، تجدید نظر شده و در این راستا به رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص تربیت نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان اهتمام ویژه ای گردد.
آیا نیاز به تحول در برنامه ها و کتب درسی وجود دارد؟
با عنایت به تاثیرات شرایط کرونایی و آموزش مجازی در دوسال گذشته، بازنگری در تالیفات و محتوی کتب درسی اجتناب ناپذیر است لذا ضرورت دارد که در راستای آموزش بهینه و استفاده از تمامی فرصت ها، برنامه درسی و محتوی کتب درسی بازنگری گردد و درهمین راستا می توان از بازه زمانی شهریور ماه برای جبران عقب افتادگی تحصیلی استفاده کرد.
به چه میزان نوآوری در فرآیند سنجش نیاز است؟
سنجش بر مبنای استعداد و توانمند سازی دانش آموزان و در راستای هدایت درست استعداد ها است که دیر زمانی است در نظام های آموزشی موفق اجرایی می گردد که از نتایج آن می توان به افزایش اعتماد به نفس و هم چنین کاهش چشمگیر افسردگی و ترک تحصیل را مشاهده کرد.
برنامه پروژه مهر را چگونه ارزیابی می کنید؟
پروژه مهر اساس برنامه ریزی صحیح برای بازگشایی مدارس است اجرا و نظارت بر اساس معیارهای علمی و مدیریتی و همدلی در بین نیروهای مختلف از سطح مدرسه تا اداره وتکیه بر راهکارها و اهداف سند تحول بنیادین.بازگشایی هرچه بهتر مدارس و برگزاری کلاسهای حضوری و غیرحضوری را به ارمغان می آورد.
برنامه های آموزش و پرورش منطقه افشار در حفظ امینت وسلامت جسمی دانش آموز، خانواده و معلم چیست؟
در راسنای اطمینان از امنیت و سلامت جسمی دانش آموز، خانواده و معلم، می توان از ظرفیت های شورای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در جهت بومی سازی پروتکل ها استفاده کرده و ضمن تامین امنیت و سلامت دانش آموزان هیچ خللی به ابعاد واهداف آموزشی و پرورشی سند تحول بنیادین وارد نشود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان