معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران از وجود بیش از 400 مدرسه تخصصی پژوهشمحور در سطح استان مازندران خبر داد.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علی سهرابی»، در جلسه شورای تخصصی تحقیقات آموزش و پرورش مازندران که با حضور سعدیپور، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، اسلامی، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان و اعضای شورای تحقیقات ادارهکل آموزش و پرورش مازندران برگزار شد گفت: تصمیماتی که در آموزش و پرورش گرفته میشود باید رنگ و بوی پژوهش داشته باشد.
وی با اشاره به وجود بیش از 400 مدرسه پژوهشمحور در استان افزود: باید با توانمندسازی معلمان در مدارس پژوهشمحور به دنبال تربیت دانشآموزان پرسشگر باشیم.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران اذعان داشت: آموزشهای حافظه محور چوابگوی فرزندان این نسل نخواهد بود.از این رو باید به دنبال رویکردهای نوین در آموزش و پژوهش باشیم.
سهرابی ادامه داد: برای اینکه به آموزشهای مادامالعمر دست پیدا کنیم باید مهارتهای پایه پژوهش را به دانشآموزان یاد بدهیم تا بتوانیم دانشآموزانی پرسشگر و مطالبهگر تربیت کنیم.
وی با اشاره به اجرای 8 طرح پژوهشی در آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: از بین 40 طرح پیشنهادی پس از داوری اساتید به 8 طرح نهایی رسیدیم که از این میان 3 طرح پژوهشی توسط دانشگاهها، 4 طرح توسط پژوهشگران و 1 طرح نیز توسط پژوهشگران سوادآموزی انجام شده است.
این مقام مسئول با تبیین برنامههای پژوهشی سال جدید تصریح کرد: سه شهرستان بزرگ را بهعنوان دبیرخانه طرحهای پژوهشی انتخاب کردهایم.شهرستان قائمشهر دبیرخانه قطب اقدامپژوهی، شهرستان آمل بهعنوان دبیرخانه قطب توانمندسازی معلمان و شهرستان بابل نیز به عنوان دبیرخانه قطب مدارس پژوهش محور انتخاب و فعالیتهای خود را با همراهی و مشاوره اساتید دانشگاهی معرفی شده از ادارهکل آموزش و پرورش آغاز کردهاند.
سهرابی از شعار «هر مدرسه یک پژوهشگاه، هرمعلم یک پژوهنده و هر دانشآموز یک پرسشگر» به عنوان شعار امسال شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان نام برده و خاطرنشان کرد: پیشنهاد کردهایم تاسقف 30 درصد از مشارکتهای مدارس جهت انجام امور پژوهشی هزینه گردد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران