تهران (پانا) – معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزشوپرورش، بخشنامه پوشش درمان تکمیلی فرهنگیان را به استانها ابلاغ کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، معاونت برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزشوپرورش بخشنامه پوشش درمان تکمیلی فرهنگیان را به همراه فرمهای مربوط به ثبتنام اولیه، انصراف و تغییرات، برای سال 1400-1399 به استانها ابلاغ کرد.
متن این بخشنامه به شرح زیر است:
همکارانی که طی سال گذشته پوشش بیمه تکمیلی حوزه ستادی (طرح صندوقی) بودهاند باید به تعداد افراد تحت پوشش حق بیمه تکمیلی از فیش حقوقی آنها کسر شود.
همکارانی که تغییری در اطلاعات افراد تحت تکفل ایشان به وجود نیامده کما فی السابق تحت پوشش خواهند بود.
تمامی همکاران باید با مراجعه به نشانی اینترنتی https://rasatpa.ir/sso/login?service
مطابق با راهنمای پیوست ، نسبت به بررسی پوشش بیمه تکمیلی خود و افراد تحت پوشش اقدام نمایند.
در صورت صحت مشخصات بیمه شده اصلی و افراد تحت پوشش ، نیاز به انجام تغییرات نیست.
در صورت مغایرت هرکدام از بندهای اطلاعات مندرج در جدول موجود در سامانه رسا با مشخصات بیمه شدگان، ضروریست فایل اکسل پیوست این نامه برای پرسنل اصلی و افراد تحت پوشش، تکمیل و برروی CD تحویل اداره بیمه و درمان شود.
تمامی همکاران محترمی که مشمول یکی از بندهای ذیل می شوند:
الف)تاکنون تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نبوده اند.
ب) با افزایش و یا کاهش تعداد افراد تحت تکفل و یا وجود مغایرت در اطلاعات بیمه شدگان و اطلاعات مندرج در سامانه رسا، مواجه بوده اند.
ج)از سال 1396 به بعد وارد حوزه ستادی شده و از حوزه ستادی حقوق دریافت داشته اند ولی برای انتقال اطلاعات خود و افراد تحت تکلفشان از محل خدمت قبلی به حوزه ستادی ، به اداره بیمه و درمان حوزه ستادی مراجعه ننموده اند.
باید اطلاعاتشان را در فایل اکسل(پیوست) تکمیل و برروی یک CDحداکثر تا تاریخ20 اسفند1399 تحویل اداره بیمه و درمان نمایند.
مبلغ بیمه برای تمامی متقاضیان بیمه تکمیلی به تفکیک نوع پوشش به شرح ذیل می باشد:
1-حق بیمه ماهیانه در طرح “الف” برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحتتکفل ایشان که توسط متقاضی پرداخت میشود مبلغ 850000 ریال می باشدکه تماماً از حقوق کارمند کسر می شود.
2- حق بیمه ماهیانه در طرح “الف” با توجه به خدمات ارائه شده برای والدین و همسر کارکنان مونث که توسط متقاضی پرداخت می شود مبلغ760000 ریال می باشد که تماماً از حقوق کارمند کسر می شود.
3- حق بیمه ماهیانه در طرح “ب” برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحتتکفل ایشان که توسط متقاضی پرداخت میشود مبلغ 495000 ریال می باشدکه تماماً از حقوق کارمند کسر می شود.
4- حق بیمه ماهیانه در طرح “ب” برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحتتکفل ایشان که توسط متقاضی پرداخت میشود مبلغ 495000 ریال می باشد که تماماً از حقوق کارمند کسر می شود.
5- در طرح “ب” والدین تمامی کارکنان و همسر کارکنان مونث (قرارداد نوع دوم) مطابق با جدول و مفاد شیوهنامه پیوست با مبلغ سرانه 760000 ریال به ازای هر نفر تحت پوشش قرار میگیرند.
ه) کارکنان سازمانهای وابسته همچون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکتهای مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و … همچون سنوات گذشته و به شرط تأمین و پرداخت صد درصد حق بیمه میتوانند تحت پوشش قرار گیرند.
3-در صورت هرگونه حذف و یا انصراف از پوشش تکمیلی درمان، تکمیل فرم انصراف (پیوست) توسط بیمه شده اصلی و تحویل به ادراه ی بیمه و درمان در موعد مقرر الزامی است.
لازم به ذکر است در صورت دریافت هرگونه خسارت و یا خدمات از مراکز طرف قرار داد بیمه گر، ازتاریخ 2 اسفند1399 به بعد توسط بیمه شده امکان انصراف از پوشش بیمه تکمیلی درمان وجود نخواهد داشت.
4-امکان استفاده از پوشش بیمه تکمیلی به صورت انتخابی برای اعضای خانواده وجود ندارد و در صورت بهره مندی پرسنل اصلی از پوشش بیمه تکمیلی، تمامی اعضای خانواده الزاماً باید تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.
5- درصورت انتخاب یکی از پوششهای بیمه ای طرح الف یا طرح ب، توسط بیمه شده اصلی ، تمام افراد تحت تکفل ایشان، هم همان پوشش را خواهند داشت و امکان انتخاب دو طرح مختلف برای پرسنل اصلی و افراد تحت تکفل وجود ندارد.
6- تمامی کارکنان در قرارداد گذشته تحت پوشش بیمه ای طرح ب(صندوقی) می باشند، در صورتیکه پرسنل اصلی تمایل دارد همچنان همان طرح صندوقی برای ایشان اجرا شود کما فی السابق تحت پوشش خواهند بود.
در صورتیکه پرسنل اصلی (بیمه شدگان سنوات گذشته) متقاضی تغییر پوشش بیمه ای خود و افراد تحت تکلفشان از طرح ب(طرح جاری) به طرح الف باشند؛ می بایست فرم تقاضای پوشش بیمه تکمیلی طرح بیمه گری(الف)(پیوست) را تکمیل و به اداره ی بیمه و درمان اعلام نمایند.
7- مهلت ارسال مدارک حذف و اضافه بیمه تکمیلی حداکثر تا تاریخ 20 اسفند1399 بوده و بعد از این تاریخ امکان حذف و اضافه و ارسال مدارک، میسر نیست.