مهارتآموزی از جمله مهم ترین مباحثی است که در سند تحول بنیادین مطرح شدهاست.
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی آموزشوپرورش استان چهارمحالوبختیاری، مدیرکل آموزشوپرورش استان در این آیین گفت: مهارتآموزی از جمله مهم ترین مباحثی است که در سند تحول بنیادین مطرح شدهاست؛ که هدف اصلی این طرح اینست که هر دانشآموز حداقل یک مهارت را در سطحی که بتواند با آن مهارت درآمدزایی کرده و خانواده خود را اداره کند، فرا گیرد.
فرحناز قائدامینی با اشاره به بستههای تحولی که از سند تحول بنیادین اقتباس و استخراج شدهاند گفت: دروزارت آموزشوپرورش 25 بستهی تحولی از سند تحول بنیادین استخراج شدهاند که در میان این ۲۵ بسته تحولی، تمرکز بیشتر بر بسته های تحولی طرح مدرسه خوانا، طرح مهارتآموزی و طرح آجربهآجر و طرح کوچ است.
قائدامینی ادامه داد: با توجه به جایگاه امروز کشورمان و کینه توزیهای دشمنان انقلاب که ما را در شرایط سخت اقتصادی و تحریم قرار دادهاست نیازمند شناسایی و شکوفایی استعداد دانشآموزان در زمینه مهارتآموزی هستیم تا بتوانیم به جهش تولید داخلی برسیم.
وی تصریح کرد: امروز هدف ما در مجموعه آموزشوپرورش پرورش دانشآموزانی است که هنگام فارغالتحصیلی از مقطع متوسطه دوم استقلال فکری، استقلال هویتی، استقلال مالی و توانایی اداره زندگی شخصی خود را داشته باشد و به توانایی خودمراقبتی برسد.
وی در ادامه تاکید کرد: دانشآموزان را باید به سمتی سوق دهیم که مهارتآموزیهایشان در کمترین زمان به بهرهوری اقتصادی برسد تا انگیزهای برای ادامه راه داشتهباشند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان با اشاره به محدودیتهایی که شیوع کرونا برای نظام آموزشی پیش آورده است گفت: همدلی و همکاری حوزهستادی آموزشوپرورش و فرهنگیان محترم نه تنها باعث شد که آموزش حتی برای یک روز تعطیل نشود بلکه توانستیم بستههای تحولی را با تلاش و کوشش این مجموعه پیش ببریم که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.
قائدامینی در پایان از فرهنگیان خواست به اجرای هرچه بهتر سند تحول بنیادین و بستههای تحولی اهتمام ورزند تا در به زودی شاهد نتایج آن در جامعه باشیم و سندتحول بنیادین را به گفتمان اصلی جامعه تبدیل کنیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختياري