• آخرین
  • روند
  • همه
مهارت‌های ارتباطی و فضای گفتمانی در مدارس باید تقویت شود

مهارت‌های ارتباطی و فضای گفتمانی در مدارس باید تقویت شود

4 ماه قبل
شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

4 ماه قبل
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

4 ماه قبل

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

4 ماه قبل
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

4 ماه قبل
فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

4 ماه قبل
کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

4 ماه قبل

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از خبرگزاری پانا

4 ماه قبل
بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

4 ماه قبل
همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

4 ماه قبل
خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

4 ماه قبل
آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

4 ماه قبل
باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

4 ماه قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

مهارت‌های ارتباطی و فضای گفتمانی در مدارس باید تقویت شود

۱۶ مهر ۱۴۰۱
0
مهارت‌های ارتباطی و فضای گفتمانی در مدارس باید تقویت شود

مطالب مرتبط

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

دانش‌آموزان و معلمان سرمایه‌های آموزش و پرورش هستند

شنبه 16 مهر 1401 – 13:13

محمد وحیدی

تهران (پانا) – عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت وزارت آموزش و پرورش باید فضای گفتمانی را تقویت کند و توجه داشته باشد که آسیب‌های اجتماعی از کجا شکل می‌گیرد؛ باید بررسی شود که دشمن چگونه از این خلا و از انرژی نوجوانان و جوانان سوءاستفاده می‌کند.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با پانا درباره هدف قرار‌دادن مدارس از سوی دشمنان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «به فضای آموزش و پرورش با توجه به اینکه آموزش در دنیا در دوره کرونا آسیب‌های جدی دید و ارتباط معلم و دانش‌آموز با مدرسه قطع شده بود، آسیب‌هایی وارد شده و بخشی از این آسیب‌ها نیز اجتماعی، تربیتی و یادگیری بود.»

وی افزود: «فقدان آموزش در مهارت ارتباطی که کانون آن در مدرسه است، قطعاً آسیب را به فضای اجتماعی هم می‌تواند بکشاند. ما برای گذر از این دوره و پُرکردن خلا موجود، انتظار داریم که وزارت آموزش و پرورش فضای گفتمانی را تقویت کند و توجه داشته باشد که آسیب‌های اجتماعی از کجا شکل می‌گیرد. باید بررسی شود که دشمن چگونه از این خلا و از انرژی نوجوانان و جوانان سواستفاده می‌کند.»

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: «معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، باید آسیب‌های اجتماعی موجود را جدی‌تر بگیرد و پایگاه‌های ارتباط‌‌بخشی را در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور مشاوران و مربیان حوزه‌های تربیت‌بدنی و پرورشی تقویت کند. همچنین ضروری است که یک فرصت جدید بر این بستر فراهم شود تا امکان‌ استفاده از فضای مجازی سنجیده شود اما استفاده از فضای مجازی باید با رویکرد کنترل فضای مجازی توسط اولیای دانش آموزان و اولیای مدارس همراه باشد. وقتی ارتباطات در این فضا شکل می‌گیرد، ما باید از توان این فضا برای تقویت عناصر مثبت استفاده کنیم که در گذشته کمتر به این بخش‌ها پرداخته شده بود.»

وحیدی ضمن اشاره به کلیات برنامه توسعه هفتم، بیان کرد: «کارگروه‌هایی که در دولت تشکیل شده است، مشغول امورات بسیاری هستند بر همین اساس پیشنهاد ما این بود که در بخش‌هایی مثل آموزش، کارگروه‌های مشترک بین دولت و مجلس تشکیل شود و رویکردهای بسیار مهمی که در التیام‌بخشی موثر هستند، اولویت‌بندی شوند.»

وی با بیان اینکه عملیاتی‌سازی سند تحول بنیادین از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و هست، افزود: «اگر در آینده رویکرد ما اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد، باید عملکرد هر کس را با خود آن شخص مقایسه ‌و بتوانیم اندازه‌گیری کنیم که در اجرای این سند از چه نقطه‌ای شروع کرده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم و در سال بعد ادامه فعالیت را داشته باشیم. در غیر این صورت هرکسی مدعی اجرای سند است اما ادعای اجرای سند به معنای موفقیت در اجرای سند نخواهد بود.»

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)



برچسب ها: سند تحول بنیادینفضای مجازیکرونامقام معظم رهبری

مطالب مرتبط

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است
پانا

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

۱۶ مهر ۱۴۰۱
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است
پانا

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

۱۶ مهر ۱۴۰۱
پانا

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

۱۶ مهر ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.