• آخرین
  • روند
  • همه
پاسخ به چرایی آموزش هر درس به دانش‌آموز، هدف تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی است

پاسخ به چرایی آموزش هر درس به دانش‌آموز، هدف تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی است

1 سال قبل

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

1 سال قبل

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

1 سال قبل

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

1 سال قبل

جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش؛ توزیع کارت آزمون از فردا

1 سال قبل

سایر نهادها برای گسترش فرهنگ قرآنی و تربیت دانش‌آموزان با آموزش و پرورش همکاری کنند

1 سال قبل

دستور ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان

1 سال قبل

سند تحول بنیادین یک الگوی موفق برای تربیت انسان صالح است

1 سال قبل

کنشگری بیگانگان در ساخت نظام آموزشی ایران – قسمت دوم

1 سال قبل

مدارس خارج از کشور/ تصویری از نظام آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی – قسمت ششم

1 سال قبل

برنامه حمایت حرفه ای نومعلمان: حلقه مفقوده تربیت معلم در ایران

1 سال قبل

تربیت به مثابه باغبانی کردن است؛ نه مجسمه سازی!

1 سال قبل

مفاتیح‌الجنان ویژه نوجوانان با عنوان «مَلِکا» به چاپ رسید

1 سال قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

پاسخ به چرایی آموزش هر درس به دانش‌آموز، هدف تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی است

۲۷ شهریور ۱۴۰۱
0
پاسخ به چرایی آموزش هر درس به دانش‌آموز، هدف تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی است

مشاور وزیر آموزش و‌ پرورش در جلسه با مدیران مدارس رودهن:

یکشنبه 27 شهریور 1401 – 11:30

جلسه با مدیران

رودهن (پانا) – مشاور وزیر آموزش و‌ پرورش، پاسخ به چرایی آموزش و یادگیری دروس مختلف را در مدارس به دانش‌آموزان، هدف تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی در مدارس برشمرد.

جلسه گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین مبتنی بر تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی، در سالن جلسات آموزش و پرورش رودهن با حضور رضا مددی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، زهرا رستمی، مدیر آموزش و‌پرورش رودهن، معاونین اداره و‌ تمامی مدیران مدارس مقاطع تحصیلی رودهن برگزار شد.

رضا مددی، مشاور وزیر آموزش و‌ پرورش در جلسه‌ گفتمان‌سازی سند تحول مبتنی، بر تعلیم و تربیت تمامی ساحتی تاکید و به موضوع اهمیت فلسفه آموزش دروس به دانش‌آموزان پرداخت و اظهار کرد: «مدیران مدارس موظف هستند دبیران مدارس‌شان را تشویق کنند تا چرایی آموزش دروس مختلف اعم از ریاضی، عربی، زیست‌شناسی و سایر دروس را به دانش‌آموزان آموزش دهند. همچنین درباره چرایی و‌ فلسفه کاربردی این دروس مطالعه بیشتر انجام دهند تا بتوانند به راحتی جواب سوالی که ذهن دانش‌آموز را درگیر کرده است را با دلیل و منطق اساسی و علمی جوابگو‌ باشند؛ به عنوان مثال، چرا دانش‌آموزان درس ریاضی را 12 سال می‌خوانند؟ دبیر باید با زبان ریاضی با دانش‌آموز صحبت کند تا بتواند معنا و مفهوم دقیق این مبحث را در ذهن دانش‌آموز کاربردی و‌ کاملا مفهومی و‌ملموس، بگنجاند.»

مددی تصریح کرد: «دبیران باید زیر نظر مدیران مدارس با خلاقیت در تدریس درس‌های کاربردی و تلفیقی، مهارت پاسخ به سوال‌ها و‌ چالش‌هایی که ذهن دانش‌آموزان را درگیر کرده است، بتوانند دانش‌آموز را به یادگیری درس جلب کنند و مسلما این مهارت، به هنر معلمی، تجربه، مطالعات علمی و مدیریت کارشناسانه کلاس بستگی دارد.»

در این جلسه زهرا رستمی، مدیر آموزش و‌پرورش رودهن خطاب به تمامی مدیران مقاطع مختلف مدارس رودهن بیان کرد: «تکریم و احترام به اولیا در الویت کاری تمامی مدیران باید قرار گیرد، چرا که مدرسه کانون تعاملات و بسترهای مفید یادگیری بهتر برای دانش‌آموز است که قطعا، ارتباط با اولیا دانش‌آموز، نقش بسیار مهمی در تحقق و‌ پیشبرد این هدف خواهد بود، بنابراین ضمن احترام به اولیای دانش‌آموز، در چارچوب مقررات باید زمینه‌سازی‌های لازم برای ارتقای هرچه بیشتر دانش‌آموز انجام شود.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «کمک‌های مالی و شهریه‌های مدارس باید کاملا توسط مدیران محترم، مدیریت و سازماندهی شود تا از چارچوب قوانین خارج‌ نشود و‌ شکل نامتعارفی به خود بگیرد و در نهایت نارضایتی اولیا را به دنبال داشته باشد که قطعا به نفع نظام آموزشی حاکم بر مدرسه نخواهد بود و خلل‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد.»

مدیر آموزش و‌پرورش رودهن در پایان ضمن تشکر از همکاری و‌ مشارکت بهینه تمامی مدیران در امورات آموزشی مدارس منطقه، با توجه به وقفه آموزش حضوری به واسطه کرونا، خواستار این شد که مدیران وضعیت آموزشی و فرایند تدریس و یادگیری را مرتب رصد و ارزیابی کنند تا به دانش‌آموزان لطمه آموزشی و یادگیری تحمیل نشود.

دانش‌آموز خبرنگا: نازنین زهرا افراه

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)

مطالب مرتبط

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

دانش‌آموزان و نسل امروز را باید بیشتر بشناسیم و درک کنیم

فعالیت ۷۳۸ مدرسه غیر دولتی به علت تخلف ممنوع شد



برچسب ها: دبیرانرودهنسند تحول بنیادین

مطالب مرتبط

پانا

تحصیل بیش از 90 درصد دختران کشور در نظام آموزش رسمی

۲۷ شهریور ۱۴۰۱
پانا

امکان شرکت آموزش‌دهندگان غیرفعال سوادآموزی در فرآیند ورود مجدد به چرخه سوادآموزی فراهم شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۱
پانا

تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش به نفع نظام تعلیم و تربیت و معلمان است

۲۷ شهریور ۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.