به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در نشستی که صبح امروز (سیزدهم شهریورماه جاری) با حضور، حجت الاسلام و المسلمین یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیران دبیرستانهای صدرای ولایت برگزار شد، سلمان محمدی گفت: ظرفیت بالای مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای استان در توسعه عدالت آموزشی و در مسیر گام دوم انقلاب و تحقق سند تحول بنیادین قدمهای مهمی برمیدارد،که خود از تاثیر پذیری این مدارس از برنامههای راهبردی نظام تعلیم و تربیت در کشوراست.
بالاترین مقام مسئول آموزش و پرورش استان با اشاره به این که تعداد ۲۰۰ مدرسه صدرا در سطح کشور وجود دارد، خاطرنشان ساخت: مدارس صدرا، بزرگترین شبکه مدارس دولتی بعد از وزارت آموزش و پرورش است که سهم استان در حال حاضر 9 دبیرستان در شهرستانهای کرمانشاه،هرسین،سنقروکلیایی،اسلام آبادغرب و کنگاور در دورههای متوسطه اول و دوم می باشد.
وی مشارکت و همراهی آموزش و پرورش با نهادهای دینی و حوزه های علمیه را برای پیشبرد اهداف تاسیس مدارس علوم و معارف اسلامی مهم و ضروری دانسته و افزود: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.
محمدی یادآورشد: تدوین الگوهای تربیت و شکلگیری دانشآموزان با هویت ایرانی اسلامی در مدارس صدرا از مهمترین برنامه آموزشی و فرهنگی است، بیان و ترویج درست و مناسب مبانی هویت در مدارس باید به گونهای باشد که دانشآموزان به باورهای دینی وفادار بوده و گذشته تاریخی خود را با افتخار بپذیرند و این توانایی را در خود ببیند که با فرهنگ عصر امروز بتواند زندگی کنند.
محمدی تصریح نمود: یکی دیگر از تاکیدات سند تحول بنیادین تربیت در ساحتهای شش گانه است. این ساحتها میگویند تربیت دانشآموزان صرفا در آموزش علمی محدود نشود، بلکه باید به ابعاد دیگر شخصیتی و تربیتی آنها از جمله تربیت سیاسی، اجتماعی، اعتقادی، زیستی، بدنی، علمی، فناورانه، زیبایی شناسی، حرفهای و اقتصادی آموزش داده شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان كرمانشاه