به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در متن پیش رو گفت و گوی معلم سرآمد کشوری منطقه رودهن را با روابط عمومی می خوانید؛
فائزه سادات موسوی ایرانی هستم ، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی و 12 سال است که در مقطع ابتدایی آموزگارم با لطف و یاری خداوند در سالهای متمادی ۱۳۹۹ به عنوان معلم نمونه ی منطقه ی رودهن، در سال ۱۴۰۰ به عنوان پژوهشگر برتر استان تهران و در سال ۱۴۰۱ به عنوان معلم منتخب نمونه و سرآمد کشوری انتخاب شدم .در طی این سالها فعالیت های مختلفی در حوزه ی تعلیم و تربیت داشته ام. سردبیر انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و عضو هیئت تحریریه مجله ی گنجینه ی فنون و دبیر پژوهشسرای دانش آموزی امام صادق (ع) هستم. تالیف کتاب، داوری در جشنواره ی جابر بن حیان و فرصت های متنوع یادگیری، شرکت در برنامه های پژوهشی یکشنبه های تربیتی، شرکت در تولید و مدرسی محتواهای الکترونیکی در شبکه شاد و کسب رتبه اول در سطح استان تهران، از جمله فعالیتهای من می باشد.
وی افزود: من به معلمی عشق می ورزم و هنوز راهی طولانی در رسیدن به موفقیت پیش رو دارم و اگر موفقیتی تا امروز کسب شده است بیگمان در ابتدا لطف خداوند مهربان و بعد همراهی همسرم و خانواده ام بوده است. او داشتن هدف، نظم و برنامهریزی و تلاش ، داشتن امید و یادگیری دائم را دلایل موفقیت خود بیان کرد و گفت همواره با توکل به خدا و دید مثبت تمام فراز و نشیبهای مسیر زندگی را پشت سر نهاده است.
وی اذعان داشت: معلم خوب از ویژگی های مختلفی از جمله انگیزه، صبور و متخصص است و خود را هیچ گاه بی نیاز از مطالعه نمی داند و دائما در حال یادگیری است و از روش های تدریس فعال استفاده می کند تا تسهیل گر آموزش باشد.
این معلم فرهیخته در ادامه عنوان کرد: هر فردی در هرشغلی، اگر تخصص لازم را نداشته باشد نمی تواند به درستی کارش را انجام دهد و ما معلمان با انسانها سرو کار داریم و به اعتقادم برای تربیت انسانهای فرهیخته نیاز به تعهد و تخصص می باشد.
وی در مورد نحوه برقراری ارتباط با دانش آموزان و روش ها و شیوه های متفاوت تدریس اظهار داشت: توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان و جلب اعتماد و تقویت حس امنیت در دانش آموزان می تواند در برقراری ارتباط بهتر، موثر واقع شود و من همواره سعی می کنم از روش های تدریس فعال، با توجه به اقتضائات کلاس و درس مورد نظر استفاده کنم تا دانش آموزان درگیر یادگیری شوند.
وی افزود: در چند سال اخیر در کنار اساتید بزرگواری چون جناب آقای دکتر مهدی نوید ادهم و جناب آقای دکتر رضا مددی به مطالعه ی دقیق و عمیق سند تحول بنیادین که نقشه ی راه آموزش و پرورش است، پرداخته ام و تلاش من در تدریس تمام ساحتی دروس مختلف بوده است.
موسوی در ارتباط با نقش مشارکت والدین در امر تدریس اظهار کرد: اولیا با راهنمایی عوامل مدرسه از جمله معلم می توانند نقش بسزایی در امر آموزش داشته باشندو با شناسایی خانواده ها می توانیم از این پتانسیل خوب بهره مند شویم.
وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های پیش روی من فراهم آوردن زمینه ی تربیت پذیری دانش آموزان متناسب با فرهنگ اسلامی – ایرانی است و فرهنگ بخش ناپیدای زندگی انسان هاست. مثل ریشه ی درخت است که دیده نمی شود ولی اگر آسیب ببیند کل درخت از بین خواهد رفت و تلاش خواهم کرد که دانش آموزانم با فرهنگ و هویت ملی آشنا شوندو با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم انقلاب ، محصول تلاش معلم پایه ریزی تمدن نوین، ساختن هویت و فرهنگ یک ملت است، امیدوارم که همه ی ما معلمان بتوانیم به این امر مهم جامه ی عمل بپوشانیم.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران