• آخرین
  • روند
  • همه
مرکز آموزش مدیریت دولتی یاریگر آموزش و پرورش در اجرای رتبه‌بندی معلمان است

مرکز آموزش مدیریت دولتی یاریگر آموزش و پرورش در اجرای رتبه‌بندی معلمان است

6 ماه قبل
شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

6 ماه قبل
داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

6 ماه قبل

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

6 ماه قبل
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

6 ماه قبل
فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

فکر کردن به موفقیت‌ها رمز پیروزی در تحصیل است

6 ماه قبل
کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

کمک 550 میلیون تومانی خیرین زنجان به ایجاد فضاهای ورزشی دانش‌آموزی

6 ماه قبل

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش از خبرگزاری پانا

6 ماه قبل
بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

بودجه‌های مرتبط با کودکان، در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تجمیع شود

6 ماه قبل
همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

همایش علمی هفته ملی کودک برگزار می‌شود

6 ماه قبل
خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

6 ماه قبل
آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

آمادگی معاونت امور زنان برای مشارکت با سازمان نهضت سوادآموزی در پیشگیری از رشد بی‌سوادی

6 ماه قبل
باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

باسوادی دختران و زنان، ما را به مرزهای تمدن و پیشرفت ایرانی اسلامی نزدیک می‌کند

6 ماه قبل
  • بیمه تکمیلی فرهنگیان
  • رتبه بندی معلمان
  • اینترنت رایگان معلمان
  • آموزش سیدا
  • آموزش پادا
  • شبکه شاد
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
  • صفحه اصلی
  • اخبار وزارت
  • خبرگزاری ها
  • اخبار استان ها
    • استان های شمالی
      • گیلان
      • مازندران
      • گلستان
    • استان های شرقی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خراسان جنوبی
      • سیستان و بلوچستان
      • کرمان
    • استان های غربی
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • ایلام
      • کرمانشاه
      • کردستان
      • زنجان
      • همدان
      • لرستان
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • چهارمحال و بختیاری
    • استان های جنوبی
      • هرمزگان
      • خوزستان
      • بوشهر
    • استان های مرکزی
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • البرز
      • اصفهان
      • مرکزی
      • یزد
      • قم
      • قزوین
      • سمنان
      • فارس
  • آموزش
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
فرهنگیان24
بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
صفحه نخست خبرگزاری ها پانا

مرکز آموزش مدیریت دولتی یاریگر آموزش و پرورش در اجرای رتبه‌بندی معلمان است

۱۳ شهریور ۱۴۰۱
2
مرکز آموزش مدیریت دولتی یاریگر آموزش و پرورش در اجرای رتبه‌بندی معلمان است
محسن میری مرکز آموزش مدیریت دولتی

تهران (پانا) – رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی از ارزیابان ویژه نظام رتبه‌بندی معلمان خواست که مسئولیت و فعالیت خود را مانند امر خطیر قضاوت بدانند تا حق هیچ شخصی در این روند تضییع نشود.

محسن میری در جمع فراگیران دومین دور تخصصی تربیت ارزیابان ویژه نظام رتبه بندی معلمان ضمن اظهار خرسندی از شروع این دوره و با اشاره به ضرورت برگزاری آن گفت: طرح رتبه بندی معلمان، طرحی است که نزدیک به 10 سال اجرای آن به تأخیر افتاد و بحق، معلّمان درخواست‌ها و مطالباتی را داشتند که دولت سیزدهم و شخص آقای رئیس جمهور جناب دکتر رئیسی تأکید ویژه داشتند که طرح رتبه بندی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

مطالب مرتبط

شتاب‌بخشی به سوادآموزی نیازمند همت مضاعف است

خواستار حضور تشکل‌های دانش‌آموزی، هیات‌های مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی هستیم

ترس و عدم اعتماد مانع اصلی جوانگرایی در کشور است

وی ادامه داد: وقتی صحبت از اجرای این طرح می‌شود؛ سؤال به وجود می‌آید که چگونه این طرح باید انجام شود؟ خُب ابتدا طرح رتبه‌بندی توسط همکاران وزارت آموزش و پرورش نوشته شد، تقریباً از اواسط مردادماه آیین‌نامه اجرایی نظام رتبه‌بندی معلمان‌ تدوین شد و سازمان برنامه و بودجه، پای کار آمد و بودجه‌ای را اختصاص داد و بخشی از حق‌الزحمه که در نظام رتبه‌بندی پیش‌‌بینی شده است را پرداخت کرد و زمینه اجرایی شدن طرح رتبه بندی را فراهم کرد.

میری ضمن اشاره به جایگاه و نقش مرکز آموزش مدیریت دولتی در این طرح، بیان داشت: طبق آیین‌نامه اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی متولی این امر مهم شد که ارزیابان این طرح را تربیت کند تا بتواند یاریگر آموزش و پرورش در اجرا و انجام طرح رتبه بندی باشد. قرار است در این طرح بیش از 800 هزار نفر ارزیابی شوند.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی در خصوص چگونگی انجام و فرجام این طرح اظهار داشت: قرار است از طریق 6000 ارزیاب آموزش دیده که ما به آنها «ارزیابان ویژه نظام رتبه بندی» می‌گوییم، این امر مهم تحقق یابد. وسعت این طرح، ملی است؛ یعنی در تمام استان‌ها قرار است این امر خطیر اتفاق بیفتد. طبق آیین‌نامه اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی متولی شده این6000 ارزیاب را تربیت کند. البته در راستای این طرح، مرکز اولین دوره تخصصی را با حضور 100 بانوی معلم برگزار کرد و در دوره دوم آن، 220 نفر از آقایان معلّم پذیرش شدند و امید است در دوره‌های بعدی طبق برآورد و ظرفیتی که در اختیار ما قرار می‌گیرد، پذیرش معلمان متقاضی این دوره‌های تخصصی افزایش پیدا کند. پیش بینی ما این است که بتوانیم انشاء‌الله تا قبل از اربعین حسینی، حدود 2000 نفر از معلمان را در این طرح دعوت نماییم.



میری حضور معلمان را در این طرح با اهمیت خواند و افزود: حضور معلمان در این طرح دارای مزایا و اهمیتی است؛ نخست اینکه معلّمان با معیارهای نظام رتبه‌بندی آشنا می‌شوند و مهم‌تر از آن، اینکه یک مسیر رشد برای معلم شکل می‌گیرد که این مسیر رشد در رفتار و عملکرد ارزیابان به صورت محسوسی قابل مشاهده است. کسانی که در حوزه ارزیابی فعال هستند به مرور شروع می‌کنند به بهبود مستمر شایستگی‌های خودشان و مسیر رشدشان سریع‌تر از دیگران خواهد بود.

وی رویکرد آموزش‌های این دوره تخصصی را کارگاهی دانست و افزود: در این دوره، آموزش نظری حداقلی در کنار تمرین حداکثری ارائه می‌شود. یعنی کلاس‌ها به صورت کارگاه برگزار می‌شود. آموزش‌های این دوره از جنس ارتقای مهارت است. خدایی نکرده برای معلّمان و فرهیختگان، این شائبه پیش نیایید که ما می‌خواهیم برای شما تدریس کنیم؛ بلکه نکات به صورت فشرده و سرتیتر خوانی گفته خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی درباره رضایت فراگیران حاضر در این دوره‌ها نیز ابراز داشت: برگزاری و اجرای خوب این دوره‌ها، حاصل تلاش و همکاری و هماهنگی مشترک مرکز با آموزش و پرورش است. محتوای دوره و مطالبی که تدریس می‌شود و اساتیدی که در دوره‌ها حضور دارند و همچنین سین برنامه‌ها همه توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی طراحی شده و پشتیبانی در دوره اعم از اسکان و پذیرایی بر عهده آموزش و پرورش است. هرچند که قاعدتاً همه، ما را در یک لباس خواهید دید و خیلی تفکیکی قائل نخواهید شد.

میری خطاب به ارزیابان این دوره گفت: شما قرار است به عنوان ارزیاب ویژه نظام رتبه‌بندی به آموزش و پرورش کمک کنید و بیش از 800 هزار نفر از همکاران خود را ارزیابی کنید با چه چیزی ارزیابی می‌کنید؟ ما اصطلاحاً می‌گوییم «شایستگی‌های تدوین شده». این دوره تخصصی می‌خواهد این مدل شایستگی را به شکل عملیاتی با معلّمان تمرین و تدوین کند و در اختیار شما قرار دهد.

وی ادامه داد: «ما تا انتهای فرایند به نوبه خود پای کار هستیم؛ ولی ما بخشی از فرایند هستیم و بقیه کار دست دوستان ما در آموزش و پرورش است. شیوۀ همراهی ما دارای تناوب است. وقتی که شما از این دوره خارج می‌شوید و بخواهید ارزیابی کنید. متولی آن دیگر آموزش و پرورش است؛ یعنی در وهلۀ نخست، همکاران شما باید دعوت بشوند در مراکز و از شما ارزیابان نیز باید دعوت به عمل آید و شما باید ارزیابی را شروع کنید این قسمت بر عهده آموزش و پرورش است. اما ما پشتیبانی از شما بزرگواران را ادامه خواهیم داد؛ یعنی یک تیم پشتیبانی در مرکز آموزش مدیریت دولتی برای شما شکل گرفته است که با شما ارزیابان محترم در ارتباط خواهد بود و اگر سؤالی بود می‌توانید از آنها بپرسید؛ تمرین‌ها و سناریوهای تولید شده حتماً در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس ما شما را به شکل محتوایی پشتیبانی خواهیم کرد؛ اما اجرای نظام رتبه بندی برعهده مجموعه مرکز آموزش مدیریت دولتی نخواهد بود.

میری ارزیابی را نوعی قضاوت معرفی کرد و عادلانه، دوستانه، قاطعانه و منصفانه بودن در این امر را از مصادیق و ویژگی‌های ارزیابان موفق برشمرد و گفت: خواهش می‌کنم همه معلمان همراهی داشته باشند و در طول دوره کمک کنند که نظام رتبه‌بندی به شکل دقیق خودش اجرایی شود. وقتی ما در مقام ارزیابی قرار می‌گیریم، در مقام قضاوت هستیم و ممکن است من به دلایلی، از مسیر قضاوت درست خارج شوم؛ به این دلایل که مگر قرار است چقدر به ما پول بدهند! یا به فلان مجموعه بیشتر می‌دهند؛ ولی به معلم کمتر می‌دهند یا به هر دلیلی، فکر کردید که ارزیابی شما خوب نشده یا نخواستید ارزیابی خوبی بکنید، بدانید از بیت‌المال مسلمین، منابعی را به گروهی از افراد اختصاص می‌دهید و دقت کنید که این قضاوت اسباب سعادت بشود و اسباب گرفتاری نشود؛ زیرا رتبه‌بندی شبیه قضاوت است. ان شاءلله همه ما بتوانیم در این قضاوت به نحو احسن انجام وظیفه کنیم و ان‌شاءلله که نظام رتبه بندی باعث شود که شرایط معیشتی معلم‌ها بهتر از گذشته شود.

گفتنی است، دومین دوره تخصصی تربیت ارزیابان ویژه نظام رتبه‌بندی معلمان با عنوان طرح شهید حسن امیدی‌زاده و با حضور ۲۲۰ فراگیر در دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه از پنجشنبه 10 شهریور 1401 آغاز شد. این دوره با حضور استادان خبره و کار آزموده در حوزه‌های تخصصی ارزیابی، به صورت حضوری و کارگاهی در بازه زمانی پنج روزه در حال برگزار است.

منبع: خبرگزاری کانون دانش آموزان (پانا)

برچسب ها: پردیسدانشگاه فرهنگیانرئیس جمهوررتبه بندی معلمان

مطالب مرتبط

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است
پانا

داشتن ارتباط روحی و قلبی با دانش‌آموزان از مهمترین ملزومات تربیتی است

۱۳ شهریور ۱۴۰۱
پانا

نشست خبری هفته ملی کودک و اعلام فراخوان نقاشی خانواده من

۱۳ شهریور ۱۴۰۱
وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم
پانا

وقف یک اقدام فرهنگی است و باید به نیت واقفان توجه کنیم

۱۳ شهریور ۱۴۰۱

نظرات 2

  1. آموزگار می گوید:
    6 ماه قبل

    سلام. سابقه ما در سایت ثبت نام اشتباه درج و ثبت شده است. تا شهریور 1400 سابقه ما 15 سال و 3 ماه است که به جای آن 11 سال ثبت شده است. این نوعی تضییع حق برای من معلم عشایری است که در شرایط سخت و با کمبود امکانات، حتی در دوران شیوع کرونا، کلاس حضوری داشتم. انصاف نیست 4 سال از زحمات من پایمال شود و حقم ضایع گردد. اگر قرار است عادلانه قضاوت شود، حد اقل این بند سابقه هم اصلاح شود و بتوان حکم متصل به شهریور 1400 را بار گذاری کرد. بسیاری از همکاران هم مانند من این مشکل را داشتند. لطفا رسیدگی شود تا تضییع حق نشود و معلم در ادامه فعالیت سست نشود. با تشکر. آموزگار عشایری.

    پاسخ
    • farhangian24 می گوید:
      6 ماه قبل

      با سلام
      پیشنهاد می شود برای بررسی و رفع مشکل به کارشناسی امور اداری منطقه محل خدمتی خود مراجعه فرمایید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرهنگیان24

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.

پیوندها

  • درباره ما
  • حریم خصوصی
  • تماس با ما

ما را دنبال کنید

بدون نتیجه
مشاهده همه نتیجه
  • صفحه اصلی
  • اخبار
    • وزارت
    • خبرگزاری ها
      • ایرنا
      • ایسنا
      • پانا
      • فارس
      • مهر
    • استان ها
      • آذربایجان شرقی
      • آذربایجان غربی
      • اردبیل
      • اصفهان
      • البرز
      • ایلام
      • بوشهر
      • چهارمحال و بختیاری
      • خراسان جنوبی
      • خراسان رضوی
      • خراسان شمالی
      • خوزستان
      • زنجان
      • سمنان
      • سیستان و بلوچستان
      • شهر تهران
      • شهرستان های تهران
      • فارس
      • قزوین
      • قم
      • کردستان
      • کرمان
      • کرمانشاه
      • کهگیلویه و بویراحمد
      • گلستان
      • گیلان
      • لرستان
      • مازندران
      • مرکزی
      • هرمزگان
      • همدان
      • یزد
  • آموزش
    • سیدا
    • پادا

© فرهنگیان24 - همه حقوق محفوظ است. مسئولیت محتوای اخبار و مقالات بر عهده منابع است.