به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در آغاز این آیین، ضمن گرامیداشت خدمات ارزنده مدرس راهبران سواد دیجیتال، کسب شایستگی های دیجیتالی را از نیاز های گریز ناپذیر جهان نوین و زندگی در عصر جدید عنوان کرد و دانش آموزان امروزی را بسیار جلوتر از والدین و حتی معلمان در این عرصه دانست.
وی با تقدیر از آموزش های ارائه شده در این خصوص ، از مدرسان و مجموعه مدیریتی معاونت آموزش ابتدایی استان خواست که با استمرار این فرایند و پرداخت تخصصی به خرده مهارت های دیجیتالی به بهبود هر چه بیشتر کیفیت زندگی دانش آموزان کمک کنند.
در ادامه حسین قاسمی، معاون آموزش ابتدایی استان نیز با بیان مطالبی در باب ضرورت و اهداف طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتال و اقدامات صورت گرفته در دو حوزه مهارت های معلمی و دانش آموزی، به توجه هر چه بیشتر مدیران و معلمان مدارس به سطح نیازهای امروزی دانش آموزان و تلفیق طرح های مکمل آموزشی با محتوای برنامه های درسی تاکید کرد.
جمال بختیاری، مشاور اجرایی مدیرکل نیز در پایان این نشست با ذکر مصادیقی از سواد دیجیتالی و سطح بندی نیازهای مرتبط با این سواد ، تحقق اهداف آموزشی این طرح را منوط بر چگونگی پیوند آن با زندگی روزمره و واقعیت های موجود زندگی دانش آموزان دانست و افزود کیفیت محصول نهایی در کنار انتخاب درست مسیر و نوع آموزش های مورد ارائه در قالب طرح و برنامه های آموزشی مقدم بر کمیت آماری است و باید از این فرصت جهت افزایش مهارت کار سازمانی و گروهی در خدمت آموزش بهره جست.
گفتنی است در پایان از زحمات و تلاش صادقانه ۲۰ مدرس راهبر منطقه ای و استانی طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و طرح سواد دیجیتالی معلمان ابتدایی استان زنجان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ با تقدیم لوح تقدیر و کارت هدیه تجلیل شد.
یادآور می شود اجرای طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی معلمان ابتدایی از آبان ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز و تا پایان خرداد ۱۴۰۱ ادامه داشت که در سال اول آموزش های آن بیش از هفت هزار دانش آموز و ۳۴۰ معلم در مناطق ۱۴ گانه استان مخاطب آن بودند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان