به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان رضوی، کاظمی گفت: معلم به عنوان فردی که در تمام فرآیند آموزش در کنار دانش آموز است پررنگ ترین نقش را در استعداد یابی و هدایت تحصیلی بهتر در دانش آموزان داراست.
وی توصیه کرد: آموزش به طور ویژه در متوسطه اول کاربردی تر پیگیری شود گرچه انتظار می رود دروس کارگاهی و مهارتی در همه دوره ها هم کامل و هم کیفی اجرایی شود.
کاظمی گفت: توسعه هوش مصنوعی و برنامه نویسی یک اولویت ضروری است و ورود جدی به این موضوع موردنیاز است.
وی گفت: جشنواره ها و مسابقات باید در راستای کیفی سازی محتوا باشد؛ نگاه حوزه آموزش می بایست ضمیمه ای تربیتی داشته باشد، کلاس درس محیطی گسترده برای انجام کارهای تربیتی است، ساحت های تربیتی را از هم جدا نبینیم.
وی ادامه داد: اگر امروز برای توسعه متوازن بین رشته ای در حوزه نظری گامی برنداریم آینده گرایش های علوم ریاضی و پایه به مشکل جدی برمی خورد.
کاظمی با بیان این که موضوع پژوهش سرا هم مورد تاکید سند تحول و هم مورد تاکید معاونت متوسطه می باشد گفت: از نگاه صرفا پژوهشی باید عبور کنیم و به سمت توسعه مهارت های نرم برویم.
وی درخصوص توسعه رشته های فنی حرفه ای و کاردانش گفت: باید نگاهمان را به سمت بازار کار، حِرَف و خدمات مورد نیاز تغییر دهیم. قرار نیست برون سپاری در محیط آموزشی اتفاق بیفتد، برون سپاری در محیط کار واقعی محقق می شود.
وی فلسفه وجودیت مدارس نمونه دولتی را بهره برداری حداقل 50 درصدی ظرفیت این مدارس توسط دانش آموزان روستایی عنوان کرد و گفت: در این خصوص برنامه ریزی ویژه در حال انجام است.
وی در پایان ضمن بیان این که سال تحصیلی آینده قطعا حضوری خواهد بود گفت:اعمال سوابق تحصیلی 3 ساله کتبی نهایی دانش آموزان(دهم، یازدهم، دوازدهم) از کنکور 1404 محقق خواهد شد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی