سید یدالله حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین به دلایل عقب افتادگی دانش آموزان از تحصیل در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا و بسته شدن مدارس، بخش زیادی از مناطق روستایی فاقد اینترنت بودند که با پیگیری های اداره کل آموزش و پرورش و همراهی مخابرات استان قزوین حدود ۲۰۰ روستا از خدمات اینترنت بهره مند شدند.
وی افزود: در سال ۱۳۹۹، حدود ۳۰۰ نفر از معلمان را برای ساخت محتوای آموزشی الکترونیکی آموزش دادیم و تمام کتب دروس ابتدایی را به صورت محتوای آموزشی الکترونیکی در اختیار دانش آموزان قرار دادیم.
معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در برخی از مناطق فاقد امکانات سعی کردیم مدارس را بازگشایی کنیم اما با مخالفت ستاد ملی مبارزه با کرونا روبرو شدیم که با ورود مدیر کل آموزش و پرورش این مشکل حل شد با این حال در مناطق شهری با توجه به فقر مالی برخی دانش آموزان برای تهیه تبلت، با همکاری ارگان های مختلف و همچنین جمعی از معلمان حدود ۲۰۰۰ موبایل و تبلت تهیه شد که از این حیث استان قزوین در بین استان های برتر قرار گرفت.
این مقام مسئول اضافه کرد: باوجود این موارد در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار دانش آموز ابتدایی در دروس فارسی، ریاضی و علوم مردود شدند که با همت ۱۱۰ نفر از معلمین و ۱۱۴ نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه فرهنگیان به مدت یک ماه دوره های تدریس جهادی برای این دانش اموزان برگزار شد و حدود ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان به چرخه عادی آموزش باز گشتند و ۲۷۰۰ نفر نیز تکرار پایه شدند.
وی افزود: در تابستان ۱۴۰۱، ۳۱۵ پایگاه تدریس در سراسر استان که با حدود ۸۰۰ معلم و ۹۶ نفر از دانشجویان به صورت جهادی دایر شد، این پایگاه ها در ۸۰۰ کلاس درس و ۱۶ جلسه در دروس ریاضی، علوم و فارسی به جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان پرداختند.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش قزوین در پایان گفت: اداره کل آموزش پرورش استان در تلاش است برای سال تحصیلی پیش رو فعالیت پایگاه های تثبیت یادگیری را در مدارس ادامه دهد.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين