به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در این گردهمایی گفت: ما پاسخگوی عملکردها نیستیم بلکه پاسخگوی انتخاب های خود هستیم.
میکائیل باقری افزود: ظرفیت های چهارگانه ای وجود دارد که باید از آنها در جهت تحقق اهداف تربیتی استفاده نماییم.
وی، محتوای کتاب های درسی، دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان را چهار ظرفیت در اختیار آموزش و پرورش دانست که می توان از آنها در جهت پیشبرد و توفیق نیل به اهداف تربیتی استفاده کرد.
باقری، همسویی با کتاب های درسی را از برنامه های اداره کل قرآن، عترت و نماز دانسته و عنوان کرد: برای سال تحصیلی آینده کتابی برای مسابقات چاپ نخواهند شد بلکه محتواهای مناسبی به صورت رمزینه در کتاب های درسی تهیه و از آن به عنوان محتوای مسابقات استفاده می گردد.
وی، در تشریح این ایده جدید، عنوان کرد: با این روش جدید هم کتابی چاپ نکرده ایم و هم محتوای لازم جهت مسابقات در اختیار و دسترس تمام دانش آموزان بوده و در ضمن می تواند در جهت آموزش بهتر دروس نیز مورد استفاده همکاران قرار گیرد.
مدیر کل قرآن، عترت و نماز دستگاه تعلیم و تربیت کشور، ضمن اشاره به تخصیص اعتبار به صورت فعالیت محور، اعلام کرد: رویکرد جدید ما، آموزش تمامی مبانی دینی بر اساس محتوای کتب درسی است و در این راستا آموزگار برتر و مدارس برتر در اجرای برنامه های فرایندی کتب درسی خواهیم داشت.
اجرای مسابقات احکام به صورت خانوادگی، افزایش مسابقات گروهی و راه اندازی برنامه موبایلی از دیگر برنامه ها و رویکردهای تحولی حوزه قرآن، عترت و نماز بود که توسط مدیر کل این حوزه از وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.
باقری، برنامه های کلی این حوزه را در چهار بسته:نماز، قرآن، عترت و هیئت های مذهبی دسته بندی و خاطر نشان کرد: اگر به دانش آموزان مسئولیت و نقش بدهیم آن را به بهترین شکل انجام خواهند داد و جای اجرای این امر در هیئت های دانش آموزی است.
این مقام مسئول خبر داد: در راستای ارتقای سواد قرآنی آموزگاران دوره آموزشی ۴۴ ساعته اجرا خواهد شد و این طرح در سال اول پنج استان از جمله شهرستان های استان تهران را شامل می شود.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران