به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در شانزدهمین جلسه از سلسه نشستهای مدیرکل با مدیران مدارس استان در شاهینشهر اظهار داشت: مدیران برنامهریز و حلقه واسط فرآیند یاددهی و یادگیری هستند و با فعالیت مدیران است که جریان و فرآیند آموزشی در مدرسه رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد: موضوع تبیین بسیار مهم و حائز اهمیت است و اولین جهاد تبیین توسط امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) رخ داد بنابراین ما نیز باید در این زمینه در مواجهه با دشمن در جنگ نرمی که آغاز کرده است، گام برداریم و تبیینگر مسائل باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیتالله ناصری(ره) ، مردم داری ساده زیستی، سلوک و ارادت به امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری مدظله العالی را از مهمترین ویژگی های این عالم جلیلالقدر دانست.
ابراهیمی با اشاره به این مطلب که اعتماد مردم در گرو تلاش شبانهروزی دولت مردان است افزود: مردم اگر مشاهده کنند که دولتمردان در پی اصلاح امور هستند، در همه صحنهها دولت و حاکمیت را همراهی خواهند کرد، همانطور که از ابتدای انقلاب تاکنون در همه صحنهها حضور موثر و فعال داشتهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای دقیق سند تحول بنیادین یادآور شد: علی رغم گذشت ده سال از تدوین و نگارش این سند اما متاسفانه در فاز اجرایی و عملیاتی منویات معظم له طی این مدت کوتاهی صورت گرفته است و باید اشاره کرد که در واقع سند تحول بنیادین همه آن چیزی که جامعه و یک فرهیخته به آن نیاز دارند را دارا و نقشه راه آموزش و پرورش است.
وی در خصوص رتبهبندی معلمان با بیان اینکه این قانون با هدف کیفیت بخشی به امور تربیتی و آموزشی است، بیان داشت: شیوه نامه رتبهبندی به مدارس ابلاغ شده است و مهمترین نتیجه آن ارتقا کمی و کیفی ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین خواهد بود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: ۱۱ سال از تصویب سند بنیادین میگذرد و با تغییر دولت در زمان ابلاغ، نظری برای اجرای آن وجود نداشت و اگر اجرا میشد، ما امروز مشکلی نداشتیم، اما امروز سیاست دولت اجرایی سازی سند تحول است و در این راستا قرارگاهی تشکیل شده و معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت در این دوره که در مشهد مقدس در حال برگزاریست، شرکت کردهاند و ما از ابتدای مهر مدارس تحولی را در استان خواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در استان حود یک میلیون دانشآموز داریم و وارث مشکلاتی هستیم که در یک شب به وجود نیامده است و حل این معضلات زمانبر خواهد بود.
وی تصریح کرد: اهتمام دولت فعلی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان است و در این ما نیز در استان اصفهان، تعداد افراد برای جذب را به دو برابر میزان فعلی رساندهایم و برای حل مشکل کمبود نیروهای خرید خدمات نیز، تلاش دولت برای ارائه لایحهای برای جذب نیروی خدماتی است.
ابراهیمی ادامه داد: حدود ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستانهای استان توزیع شده است تا بخشی از این کمبود جبران شود و در زمینه نهضت هنرستانسازی نیز ، هنرستانهای همجوار صنعت، الگویی برای کل کشور بوده است و اکنون عملیات اجرایی نیمی از آنها در استان اصفهان در کمتر از سه ماه آغاز شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: کرونا شرایط غمانگیزی را در حوزه آموزش و به ویژه پرورش رقم زد و ما دچار چالشهای بزرگی در این زمینه شدیم که باید این موضوع با فعالیتهای تربیتی صحیح برطرف شود.
وی افزود: دشمن با جنگ نرم ترکیبی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ارزشهای جامعه را به ضد ارزش تبدیل کنند و در مقابله با این راه، بهترین وسیله نماز است که میتواندراهگشا باشد و نیاز است این موضوع به طور ویژه در مدارس در دستور کار قرار گیرد.
ابراهیمی در خصوص مولدسازی املاک آموزش و پرورش برای حل مشکلات مالی این سازمان نیز گفت: در زمینه املاک مازاد، قرار شده است که املاکی که کاربری آموزشی ندارند، باید تبدیل به احسن شوند و در راستای درآمدزایی آن اقدام شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: توجه به سرگروههای آموزشی حائز اهمیت است و مراکز تحقیقات و پژوهشسراها در این زمینه باید تقویت شوند.
وی در پایان درباره تعدد سامانهها در سیستم آموزش و پرورش گفت: یکپارچگی سامانهها در حال اجراست این موضوع یکی از دغدغههای وزارت آموزش و پرورش است.
انتهای پیام/