به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابطعمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مهدی منتجب رئیس اداره رفاه و پشتیبانی این اداره کل با اشاره به حدود ۹۶۰ هزار دانشآموز که در ۵ هزار و ۲۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل میباشند اظهار داشت: ویرایش سفارش کتابهای درسی تا ۱۰ شهریورماه امکانپذیر است و کتب از ۱۰ شهریورماه تحویل مدارس داده خواهند شد.
منتجب در خصوص سفارش کتابهای درسی تأکید کرد: دانشآموزان تمامی دورههای تحصیلی اعم از ورودیها و میانپایهها میتوانند تا ۱۰ شهریورماه بهصورت انفرادی و گروهی (توسط مدیر مدرسه) به نشانی https://irtextbook.ir ثبت سفارش خود را انجام دهند.
رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: دانشآموزانی که به هر نحو تکرار پایه شده یا رشته تحصیلی و یا محل تحصیل خود را تغییر دادهاند تا ۱۰ شهریورماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه مذکور، نسبت به اصلاح سفارش خود اقدام نمایند.
وی با اشاره بهغیر قانونیبودن دریافت وجه اضافه متذکر شد: دانشآموز یا اولیای آنها موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) هستند و دریافت هرگونه وجه اضافی دراینخصوص فاقد وجهه قانونی است.
منتجب با اشاره به برنامهریزی جهت سفارش نزدیک به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار جلد کتاب گفت: توزیع کتب درسی به نواحی و مناطق استان از اول اردیبهشتماه ۱۴۰۱ انجامگرفته و مطابق با برنامهریزیهای صورتگرفته ۹۰ درصد کتب سفارش داده شده در استان توزیع شده است.
رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد:طبق شیوهنامه سفارش و توزیع کتب درسی سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت متبوع، توزیع کتب به مدارس از ۱۰ شهریور بر اساس سفارشات ثبت شده در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی امکانپذیر خواهد بود.
پایان پیام/
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان