به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان ، محمدقویدل دراین باره گفت : هدف از این شورا ، تحقق اهداف عملیاتی و راهکارهای سند تحول بنیادین وزارت آموزش وپرورش در حوزه پژوهش، به منظور گسترش وارتقاء فرهنگ تحقیق و پژوهش وبهره گیری از طرح های تحقیقاتی برای کاربست نتایج پژوهشها در جهت حل مسائل اساسی آموزش و پرورش استان است.
وی خاطر نشان کرد: شناسایی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش استان و دستیابی به راه حلهای مبتنی بر پژوهش تحت عنوان اولویت های پژوهشی و عملیاتی کردن یافته های پژوهشی آن طرح ها در راستای اهداف سند تحول بنیادین با دانشگاه ها در سال های اخیردر آموزش وپرورش استان توانسته است زمینه سازمناسبی برای اشاعه وترویج جدیدترین یافته ها ودستاوردها ی علمی وتحقیقاتی در بین همکاران فرهنگی به منظور سازوکار انگیزشی در جهت خود ارتقایی پژوهشی گردد.
این مقام مسئول اذعان داشت : برای توسعه و ارتقاء کیفیت فعالیتهای پژوهشی مطلوب در سطح استان وکشور، لازم است سطح تعاملات پژوهشی و علمی آموزش وپرورش را با دانشگاه ها ومراکز تحقیقات استان افزایش یابد .
وی بیان داشت : آنچه مطلوب است حمایت و همراهی دانشگاه ها در برگزاری همایش های ملی توسط آموزش وپرورش است .
در ادامه ، حسن جراره معاون پژوهش ، برنامه ریزی وتوسعه منابع اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان پژوهش را یکی از مهم ترین بازوهای توسعه پایدار دانست و تصریح کرد : این مهم می تواند باعث پیشرفت و ترقی جوامع درهمه جوانب از جمله آموزش، اقتصاد ، فناوری شود، پس سیاست گذاری در زمینه مدیریت امور تحقیقاتی ، توسعه واشاعه پژوهش ، نوآوری وخلاقیت در آموزش وپرورش به منظور شناسایی مسائل آموزش و پرورش در سطح استان و انعکاس آن ها در شورای تحقیقات ، جهت رفع آن ها ضروری می باشد.
وی گفت : قطعا همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی با شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان در جهت تبادل اطلاعات و بسط همکاری متقابل علمی و پژوهشی در پیشبرد پژوهش های سازنده و ماندگار لازم است.
جراره خاطرنشان ساخت : در راستای اجرای اهداف سند تحول بنیادین و ایجاد هماهنگی در سیاست های پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، گسترش فرهنگ پژوهش،ارتقای کیفیت و هم افزایی فعالیت های پژوهشی و دست یابی به راه حل های مبتنی بر پژوهش برای حل مسائل آموزش و پرورش استان، حمایت به منظورتقویت و ترویج روحیه پژوهشگری و استفاده مؤثر از یافته های پژوهشی ونوآوری وپژوهش محوری فرهنگیان می تواند در خط مشی های پژوهش سازنده تاثیربسزایی داشته باشد، پس لازم است، به این مهم بیشتر توجه شود .
گفتنی است در ادامه این نشست ، اولویت های پیشنهادی سال تحصیلی 1402-1401آموزش وپرورش استان هرمزگان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید، اولویت پژوهشی تصویب شده در جلسه هر چه سریعتر به صورت فراخوان به سایر مناطق استان و سایر استان های کشور ارسال گردد،استان از پایان نامه های کارشناسی ارشد ورساله های دکتری همکاران فرهنگی که با موضوع اولویت های پژوهشی سال 1402-1401نوشته شود ، حمایت کند، همچنین ، دانشگاه های استان با اداره کل آموزش وپرورش در برگزاری و تبیین مسائل پژوهشی همکاری لازم داشته باشند و کلیه اعضا شورای تحقیقات اداره کل آموزش وپرورش استان وهمکاران فرهنگی در صورت داشتن پیشنهادات یا طرح هایی جهت پژوهش سازنده وپیشبرد اهداف پژوهشی در استان آن را برای دبیر شورا ارسال نمایند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان