به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سید علیرضا موسوی نژاد، درحاشیه برگزاری سی وششمین اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند نقشه راه است که شالوده آن آشنایی با عناصر مدل حکمرانی مطلوب در آموزش و پرورش می باشد.
وی، با بیان این مطلب که مشارکت معلمان، دانشآموزان و اولیای ایشان در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، سند تحول و فرایند یاد دهی و یادگیری، تعیین کننده است، عنوان کرد: فضای کاری مدارس، محیطی کاملا علمی،تربیتی و اخلاقی است و صرف توجه به موضوعات علمی و بیتوجهی به مسائل تربیتی نمیتواند آموزش و پرورش را در پیشبرد اهدافش کمک کند.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، استفاده از آموزههای دینی در کنار آموزش علوم نظری، تجربی، فنی و کار دانش، در تحقق اهداف سند تحول ضروری دانست و تصریح کرد: نکته دیگری که در حکمرانی آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، مهارت آموزی و هدایت دانش آموزان به سوی فعالیت های عملی و پژوهشی در کنار آموزشهای علمی، نظری و تجربی است.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تاکید کرد: مطلب دیگر در حکمرانی آموزش و پرورش، توجه به حمایتهای خیرین، کمکهای اولیا و مربیان و مساعدت دستگاههای مختلف است چرا که در فرایند تعلیم و تربیت ونهادینه سازی سند تحول، تنها تامین نیازهای مادی مطرح نیست بلکه نیازهای معنوی،تربیتی و پرورشی متعلمان با توجه به ذائقه ییشان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
به گفته موسوی نژاد، در شیوه حکمرانی آموزش و پرورش، باید از تمام ظرفیت های مادی و معنوی موجود برای ارتقای مهارت های شغلی و حرفه ای معلمان در راستای مهارت آموزی دانش آموزان استفاده بهینه کرد و برای افزایش راندمان بهرهوری و کارایی عناصر کمک نمود و برای تحقق این مهم جذب به کار گیری نیروی انسانی مؤمن، متعهد، توانمند، انقلابی، با انگیزه و عاشق تعلیم و تربیت؛ حرف اول را می زند.
منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي